December 5, 2001
Hej
Jag tänkte klocka min pentium 4 1, 7 ghz.
I biosen kan jag klocka den till 1850 tror jag det var. då är det den "grejen" på 100 som höjs till 103 är det bra? alltså i bios finns det ett värde som emin processor hastighet 1700 Mhz och en som har värdet 17x och en som har värdet 100. 17x och 100 gåtr inte att ändra men när jag ändrar Mhz så ändras 100 till 103 e det bra? Vad är det varmaste processorn bör bli? är det stor risk att någonting går sönder? Ja de var väl allt JHoppas någon är bra på det här om rådet.. för jag e lite rädd att paja något...
December 5, 2001
On 2001-12-12 11:33, Hogan wrote:
När blir den för varm?, kan det vara ett sätt för Intel så man inte ska klocka den högt, en sorts klocklåsning?.
Nej Det är ju bara en bra säkerhets åtgärd!
Det e ju inge kul och paja processorn
vill man klocka får man kyla där efter!
dessutom så ligger tempen vid orginal på ca 40*C och den lär ju börja schystera hastigheten vid ca 60*C kan jag tänka mig.
November 14, 2001
Nej Det är ju bara en bra säkerhets åtgärd!
Det e ju inge kul och paja processorn
vill man klocka får man kyla där efter!
dessutom så ligger tempen vid orginal på ca 40*C och den lär ju börja schystera hastigheten vid ca 60*C kan jag tänka mig.
bah
snackar vi 423 eller 478 nu ?
min 478 1,5'a ligger på 64 grader på full load... och den sackar inge alls...
ska sänka den med ny prollefläkt och ny kylpasta.. men den sackar inte ner vid 64 grader.. bara de ja ville påpeka
December 5, 2001
Jag har en 423 socket...
har lagt märket till en annan irreterande sak: När jag inte sitter vid datorn så går den alltid upp i 50 grader och ligger stabilt där. Min fläkt e autostyrd på något sätt så vid 50 *C ligger den på 5000rpm och låter mycket. sen när jag kommer tilbakat till datorn och använder den går den ner till 40*C efet ett tag, fläkten går då också ner till runt 4000rpm. vad beror detta på? jag tycker inte o att tatorn börjar låta mer när jag har gått ifrån den pga det här, fionns det nått att göra?
1 Guest(s)