July 28, 2001
Får inte den förrän dec-jan, som sagt!! Just nu har jag en Duron burk på 800mhz, epox 8kta3, 384MB mosel, TNT2ultra, Dell 17" trinitron skärm + 5 andra datorer!! från 486 upp till Amd k6-2 500@558Mhz... Så jag har erfarenhet av både AMD & INTEL..
Skall bli roligt att få prova på en P4, men som sagt om den inte är bra så får min son ta över den så sätter jag i en T-bird 1400 eller palomino på min Epox planka!!
September 24, 2001
Min kompis har beställt från Dell en
1,7 ghz
256mb ramminne
GeForce 3
etc.
Han får den nästa vecka och det första vi ska göra är att testa med 3dmark 2001 och se var den får när den är splitter ny!!!
Lär få över 10000 poäng!!!
[ Detta Inlägg ändrades av: virran den 2001-10-06 20:13 ]
May 1, 2001
Om det bara är fjortisar med barnbidrag som köper AMD så måste alla över 16 var hjärndöda då eller?
Jag menar ingen normal människa skulle köpa en p4 framför en amd om man vet vad man talar om...
De som säger att p4 äger är antagligen "elita" hackers som tror att dyrast=bäst och sen vägrar erkänna att de har fel.
June 15, 2001
Alltså virran du kanske inte märker hur j**la mkt du skämmer ut dig?
Det är fan synd om dig. Läs igenom inläggen du har skrivit riktigt noga och sen kan du yttra dig.
Du kanske inte märker att du inte vet det _minsta_ om vad du pratar om!? Läs på lite snälla.
Sen en sista fråga. Svara ärligt nu Hur gamal är du?
October 5, 2001
Hm tycker dock det är lite ointelligent att säga p4/amd suger. jag menar en köpdator är absolut en bra sak. I alla fall för svennsons som finsurfar på kvällstid men frugan.
AMD har väldigt många fördelar. men en del nackdelar.. likaså intel.
ett faktum är att intel pentium 4 2.0 är ungefär lika snabb som en 1.4 thunderbird kanske lite snabbare.
men jag tycker definitivt det vore ledsamt att se ett 3dproffs på dreamhack sitta med en dellburk pentium 4 .. tragiskt faktiskt.
Men varför hyra en dator i 3 år som kommer att var urålders teknologi efter 1 1/2 år .. det är ganska korkat i alla fall om man har kompetensen att bygga en egen dator som man
kan uppgradera efter behov.. och dessutom behöver den inte kosta lika mycket.
Men alla dessa inlägg om att p4 suger hit och dit och amd ditåt .. jag menar det är tämligen ganska omoget att säga något av de delarna.
December 27, 2000
Låt mig säga så här.. jag är den förste att erkänna amd "prestanda dominans/Mhz/pris"
det finns andra saker att väga in.
P4 utrustad med rätt saker kallas inte Ultimate QuakeBox för inte eller hur?
så t.ex. om jag enbart är intresserad av att spela fps spel av typen som använder Quake motorerna.. då är P4:an ett bra köp.. sen att amds prollar piskar på andra Benchmark program och liknande, det är ju jättebra för det främjar konkurensen. och driver företagen till att utveckal snabbare & bättre processorer.
Sen det där med P4:an överhettnings skydd. jag förstår för allt i världen inte hur man kan säga att en sådan sak är till nackdel? det är ju en alldeles UTMÄRKT liten funktion.
Mitt nästa inköp av datorkomponenter mellan:
p4:a & mobo med vias nya chipset.. när det dyker upp
eller ett amd system som passar plånboken för tillfället.
oavsett vilket jag väljer så är det MITT VAL, ett val som jag noga har övervägt i förväg. och det spelar ingen roll om någon liten smurf sitter och skriver elaka inlägg om hurvida productnr1 SUGER SÅ FRUKTANSVÄRT MKT och att produktnr2 ÄR SÅ JÄVLA BRA..
och allt detta vet jag för att..? (jag är allsmäktig)
=P
nej ush nu har jag varit tillräcklig elak för idag..
2 Guest(s)