September 3, 2001
heheh Jag tippar oxå på 12 år.... eftersom han stavar "jämför" med "g" i nått inlägg... och det har väl dom flesta lärt sig att inte göra efter att dom e sisådär 13 år.
Sen att AMD e bättre.. man får ju självklart mer för pengarna, men P4or som e över 1.9 GHz e definitivt bättre än AMDs bästa prollar idag. (då menar jag utan överklockning) .... om man sedan överklockar så tror jag att båda klarar en liknande ökning... sen så e det lättare att kyla ner P4an.
P4 e i slutändan bättre... men om man inte har så mycket pengar så tycker man ju efteråt att det inte var värt köpet, och att man kunde köpa en massa tillbehör för samma pengar.
AMD'Thb teknik börjar ju åldras lite på sätt o vis... så jag rekomenderar iaf att köpa P4 till den kräsne med mycke pengar... och AMD till dem med en taskig ekonomi.
MEN.. håll er till 9:e oktober!! Då tippar jag på att AMD återigen tar sin plats i tronen med sin Palomino kärna!
July 28, 2001
On 2001-10-06 00:18, Morte wrote:
Skruvis,Du skulle uppgraderat till 21" skärmen och det trådlösa tangentbordet med trådlös optisk mus åxå 😀
21" blir för stor för mig & den är ju 511mm djup!! Hade blivit tvungen att sätta skrivbordet mitt i rummet & där står vår j***a dubbelsäng i vägen!!
Sen så kom jag inte överens med mig själv om jag ville ha det trådlösa tangentbordet eller inte & man är inte fattigare än att man kan köpa det i efterhand, man jobbar ju på Tetra Pak. 😀
?Jobbar du åxo på Tetra Morte?
May 15, 2001
Hmm, du Virran. Vad sägs som att du kopplar in hjärnan innan du gör liknande uttal som du förpestat denna tråden med här ovan?
Jag själv säger AMD för hela slanten, men jag skulle inte få för mig att kalla P4:an för en skitprocessor. Då P4:an har sina områden, precis som athlon har sina där den briljerar. Sen det där med Dell... *suck* vad e det för fel på dig? Jag har byggt alla mina datorer själv för att jag tycker det är kul och för att jag då har full koll på prylarna, men om jag skulle få för mig att någon gång köpa en märkesdator så skulle det nog bli Dell, då jag anser att det är de ända "märket" som har någorlunda koll på läget idag. Om man bortser från att dom inte har AMD cpu:er
Det var allt för mig
July 28, 2001
Jag kan bygga ihop en dator själv utan problem. 😀
Jag kan köpa en dator från Dell utan problem. 😀
& jag använder gärna en Dell skärm, men vem gör inte det??
[ Detta Inlägg ändrades av: skruvis den 2001-10-06 12:50 ]
June 18, 2001
On 2001-10-04 17:33, virran wrote:
Man kan inte köpa en P4 från Dell,
för dem suger fett,för man kan inte klocka och i chassit finns inge plats för nått det är typ helt igentäckt av massa skitsaker!
Jag vet inte vilken DELL du har tittat på, men chassina nuförtiden är jävligt bra, jävligt smidiga och passar den vanliga användaren alldeles utmärkt.
Jag skulle själv kunna tänka mig en DELL utan att tveka.
Givetvis kan du inte klocka. Vilken märkes dator kan du det med ?
Bland märkesburkar ligger DELL hästlängder framför de andra! Compaq, IBM och HP är ju horribla i jämförelse, särskilt till pris!
October 5, 2001
On 2001-10-05 17:55, skruvis wrote:
Tja varför köpa en dator idag som är stenålder om 3år?? För att det är billigt naturligtvis & du kan aldrig bygga en billigare än vad jag köper en DELL med tillbehör för... 😀
Hm. Nu diskuterar vi inte 3dproffs på så hög nivå. utan på hobby nivå. vilket oftast kan vara folk som jobbar med 3d i sitt vanliga arbete också.. vilka förmodligen inte har amd heller hemma utan SGI burkar eller liknande :> men AMD är självklart ett bättre val för 3dproffs / eller 3d på ganska hög nivå.. och då är sjävlklart AMD det bästa valet eftersom 1.4 amd flyttar flyttaltal lika snabbt som en 2.0 P4 ..visst köp en p4 från dell.. men det är inget jag själv skulle göra. har blivit erbjuden en Compaq p4 2.0 gf3 512 rambus 60 gig disk tft mm mm för 540:- / månad i 36 månader men det vill jag inte ha för den maskinen är skit om ett år och det är sanning.
July 28, 2001
On 2001-10-06 15:21, dw wrote:
On 2001-10-05 17:55, skruvis wrote:
Tja varför köpa en dator idag som är stenålder om 3år?? För att det är billigt naturligtvis & du kan aldrig bygga en billigare än vad jag köper en DELL med tillbehör för... 😀Hm. Nu diskuterar vi inte 3dproffs på så hög nivå. utan på hobby nivå. vilket oftast kan vara folk som jobbar med 3d i sitt vanliga arbete också.. vilka förmodligen inte har amd heller hemma utan SGI burkar eller liknande :> men AMD är självklart ett bättre val för 3dproffs / eller 3d på ganska hög nivå.. och då är sjävlklart AMD det bästa valet eftersom 1.4 amd flyttar flyttaltal lika snabbt som en 2.0 P4 ..visst köp en p4 från dell.. men det är inget jag själv skulle göra. har blivit erbjuden en Compaq p4 2.0 gf3 512 rambus 60 gig disk tft mm mm för 540:- / månad i 36 månader men det vill jag inte ha för den maskinen är skit om ett år och det är sanning.
vilken maskin idag är inte skit om ett år??
Din egen maskin suger häztanuz om ett år åxo, så kan man inte resonera för då kan man inte köpa någonting idag för om ett år så är det skit ju!!
December 23, 2000
On 2001-10-06 00:54, xeo_of_lava wrote:
Måste ju säga att P4:an inte alls suger, och för det första så köper man inte märkesdatorer.
Har själv en P4:a 1500@1900mhz stabilt 39c idle och 47c fullload, std vcore.
Fungerar hur bra som helst./Xeo
Du menar
1500@1900Mhz:nedklockad@1300Mhz 😀 😀 😀
1 Guest(s)