April 25, 2004
Jag har strul med tempen på denna, i BIOS säger den 48-50 grad, vcore 1,74V. Motherboard Monitor säger cpu temp 71,5/vcore 1,79V. Jag har satt på ny Arctic Super Silent 4 Pro i stället för den gamla standard coolern, men det hjälpte inte. Ville haft dit en Zalman 7000A men blev trångt. Skruvade på en Zalman 80mm för att dra ur värme ur lådan, ligger på 30 grad. Har känt på kylaren och jag tycker inte den känns så varm...
Inget gnäll på burken förutom när man spelar t .ex Max Payne så lägger den av efter en stund, skärmen svart och skräpljud i högt. Annars bråkar den inte alls.
MB/Asrock P4VT8, P4 2.0/256, RAM/512DDR 3200, HDD/160Gb, Ljud/Audigy2, AGP/Geforce 5700/128DDR. XP Pro SP1.
PSU/Zalman 350W silent, extra Zalman 80mm.
Tips någon,
January 11, 2003
Jag litar regält mycket mer på BIOS än MBM iaf... eftersom MBM inte är rätt inställd på alla kort... (tex mitt låg CPUn på 110 grader och Moderkortet på -15...)
Testa med Speedfan (den kan också visa fel tills man ställt in den rätt) men där KAN man iaf ställa in det.... Samt den snackar mer direkt med temp chippet istället (av hur jag har förstått det)
Btw att ha minst en utblåsfläkt är nästan ett krav nu för tiden...
Om du nu har jummen fläns och 50 i kärnan så låter det ev som dålig kontakt mellan... du har inte lagt på för mycket pasta? utan bara precis så att den täcker kärnan med ett tunt lager...(på P4, hela skydshöljet med ett tunt...)
2 Guest(s)