February 21, 2003
Tänkte köra skiten ur min Palomino 2000+ eftersom jag ändå inte tänker behålla den länge till.
Jag har nu som mest fått upp den i 150 FSB med låst 12.5x multipel. Är det någon som låst upp sin Palomino och vet om den pallar högre FSB, med tanke på att man kan sänka multipeln då?
Svara inte "bry dig inte om det - köp en ny 1700+ bara", för detta gör jag bara för att se hur långt man kan pressa en av AMD:s kinkigaste kärnor. Vill alltså läxa upp klassens tjurigaste elev 😀
En annan fråga är hur länge ni behövt bränna in era processorer för att få bättre klockning
February 11, 2002
du måste ha silverfärg och låsa upp processorn. Du måste minska multipeln för att komma högre på fsb:n. Själv körde jag min palomino max klockat i flera månader utan problem. Att köra slut på en processor kräver många år. Har du riktigt kass kylning så att tempen ligger på ca 70+ (tror inte att det ens går att få den stabil då) lever den ändå ett bra tag misstänker jag. Minst 1år chansar jag på....
February 21, 2003
CyriQ wrote: du måste ha silverfärg och låsa upp processorn. Du måste minska multipeln för att komma högre på fsb:n. Själv körde jag min palomino max klockat i flera månader utan problem. Att köra slut på en processor kräver många år. Har du riktigt kass kylning så att tempen ligger på ca 70+ (tror inte att det ens går att få den stabil då) lever den ändå ett bra tag misstänker jag. Minst 1år chansar jag på....
Jo, jag vet att jag måste låsa upp processorn osv... Det jag undrar är som sagt hur hög FSB den pallar om man skulle låsa upp den.
Sedan att jag skulle "köra skiten ur den" så menade jag inte att köra så att den la av, utan bara att pressa till max. Vet att en processor håller ett bra tag
Och vad var "maxklockat" i ditt fall? Vilken Palomino?
September 23, 2002
AMD_RULEZ wrote: finns det nån guide om hur man låser uppsin palomino? Länk asså?
http://www.ocaddiction.com/art.....xp_unlock/
Finns även andra metoder, man använder nån "ståltråd" och binder ihop nån pinne under proppen.
Den guiden vet jag inte var man finner.
Orkar inte heller söka efter det, åt andra.
använda http://www.google.com så finner du det du vill 🙂
September 23, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Falcon]Finns även andra metoder, man använder nån "ståltråd" och binder ihop nån pinne under proppen.
Den funkar väl bara på T-bred och nForce2-kort? 😕
T-Bred är väl inte ens låsta ?
Iaf är inte min nya 1800+ T-Bred låst, fick upp den i 2338MHz utan vidare.
(från oneshop.nu)
February 21, 2003
Falcon wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Falcon]Finns även andra metoder, man använder nån "ståltråd" och binder ihop nån pinne under proppen.
Den funkar väl bara på T-bred och nForce2-kort? 😕
T-Bred är väl inte ens låsta ?
Iaf är inte min nya 1800+ T-Bred låst, fick upp den i 2338MHz utan vidare.
(från oneshop.nu)
Nä just det! Det har du rätt i vad dum jag är. Det måste vara nForce2-kort för att kunna låsa upp Palomino med tråd. Så måste det vara..
1 Guest(s)