January 5, 2004
March 10, 2003
Alla Abit's kort skall passa med den flänsen.. dock så kan det bli problem om ditt nätagg är för nära moderkortskanten.
Kolla på Zalmans hemsida så förstår du vad jag menar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 5, 2004
Dr_spackel wrote: Alla Abit's kort skall passa med den flänsen.. dock så kan det bli problem om ditt nätagg är för nära moderkortskanten.
Kolla på Zalmans hemsida så förstår du vad jag menar.
Fan, utan att titta kan jag konstatera att nätagget läääär slå i. Aja, får testa så småningom...tack för era svar!
February 8, 2003
January 5, 2004
Jag har c:a 2cm till godo mellan moderkortets övre kant och nätagget. Frågan är om det räcker?
Jag har inte tillgång till burken som fläkten ska sitta i, så jag har fått rota fram lite bilder som jag tagit vid tidigare tillfällen.
Tror ni att det räcker? Nån med ett likadant moderkort får gärna ta fram tumstocken =)
January 5, 2004
Yippie, den passade! 8)
En liten fråga kvarstår dock; jag upplever att den sitter lite löst (båda skruvarna är rejält åtdragna) då jag kan vrida kylaren fram och tillbaka kanske 2mm åt varje håll.
Är det normalt? Jag tycker det känns lite wierd...
Det verkar vara det metallclip som går rakt genom kopparberget som inte sitter riktigt fast i själva kylaren 🙄
March 10, 2003
Tja.. du skall inte krossa den stackars kärnan. Vrida fram & tillbaka. Om du tittar ovanifrån så menar du att den går att vicka lite med & moturs ?
Ganska normalt för de flesta flänsar.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 5, 2004
Dr_spackel wrote: Tja.. du skall inte krossa den stackars kärnan. Vrida fram & tillbaka. Om du tittar ovanifrån så menar du att den går att vicka lite med & moturs ?
Ganska normalt för de flesta flänsar.
Exakt. Det är inget större glapp, endast någon enstaka millimeter.
Men då vet jag, tackar!
1 Guest(s)