Passar Zalman ZM-GWB2 Med Thermaltake bigwater SE?|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Passar Zalman ZM-GWB2 Med Thermaltake bigwater SE?
jonor084
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 26, 2005 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet någon om
Zalman ZM-GWB2 eller ZM-GWB1 Fungerar bra med Thermaltake Bigwater SE?

Såg att min Vattentub har 3/8" i storlek och att Zalmans Vattenblock var 3/8" komptabl ocså ,men säger det att det funkar bra?
Eller ska jag köpa ett Thermaltake VGA Block?

Det skulle vara super shysst om någon skulle kunna kolla upp det.

Mvh Josef

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
969547
October 26, 2005 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

tja, tyvärr så har jag denna kunskap av egna misstag.
koppar+aluminium = galvaniskt element
du kan ju ta och googla på det. men det är något med att mettallerna Al och Cu bryter ner varandra, vattnet slammar igen, får sämre kontaktyta och sånt skit.

radiatorn jag har är i koppar, samma sak med CPU blocket. så jag gjorde misstaget att köra ett ZM-GWB1 som tur var så fick jag det förklarat för mig på NH att det var en dålig kombination, firman där jag köppte den av fick jag byta mot ett i koppar, den i koppar var ju dyrare + att jag köppte ny pump samtidigt (och jag är stammis)
för min del blev det ett Astek Waterchill block till GPUn (min vattenkylning är ett ihoppplock av sånna delar) och så gillar jag dom supersmidiga kopplingarna som Astek har.
aldrig mer Zalman för min del, den där skiten i aluminium, det stod att den skulle passa, 10mm på slang och till 10mm slang stod det, jag och min kompis fattade inte hur man skulle bära oss åt för att få på den, till slut så kokade vi slangen och bände ut slangendan med en tång och pressade allt vad vi hade för att få på den.

det kan ju vara att rekomendera att köra ett Tt block om du nu har Tt vattenkylning i övrigt, du kan ju känna dig smått garanterad att dett ska funka utan att bli chockad av någon ny underlig variant på kopplingarna

jonor084
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 249
969549
October 26, 2005 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Okej tack Poontus 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 38
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL