March 6, 2005
Vet någon om
Zalman ZM-GWB2 eller ZM-GWB1 Fungerar bra med Thermaltake Bigwater SE?
Såg att min Vattentub har 3/8" i storlek och att Zalmans Vattenblock var 3/8" komptabl ocså ,men säger det att det funkar bra?
Eller ska jag köpa ett Thermaltake VGA Block?
Det skulle vara super shysst om någon skulle kunna kolla upp det.
Mvh Josef
August 16, 2003
tja, tyvärr så har jag denna kunskap av egna misstag.
koppar+aluminium = galvaniskt element
du kan ju ta och googla på det. men det är något med att mettallerna Al och Cu bryter ner varandra, vattnet slammar igen, får sämre kontaktyta och sånt skit.
radiatorn jag har är i koppar, samma sak med CPU blocket. så jag gjorde misstaget att köra ett ZM-GWB1 som tur var så fick jag det förklarat för mig på NH att det var en dålig kombination, firman där jag köppte den av fick jag byta mot ett i koppar, den i koppar var ju dyrare + att jag köppte ny pump samtidigt (och jag är stammis)
för min del blev det ett Astek Waterchill block till GPUn (min vattenkylning är ett ihoppplock av sånna delar) och så gillar jag dom supersmidiga kopplingarna som Astek har.
aldrig mer Zalman för min del, den där skiten i aluminium, det stod att den skulle passa, 10mm på slang och till 10mm slang stod det, jag och min kompis fattade inte hur man skulle bära oss åt för att få på den, till slut så kokade vi slangen och bände ut slangendan med en tång och pressade allt vad vi hade för att få på den.
det kan ju vara att rekomendera att köra ett Tt block om du nu har Tt vattenkylning i övrigt, du kan ju känna dig smått garanterad att dett ska funka utan att bli chockad av någon ny underlig variant på kopplingarna
1 Guest(s)