April 14, 2004
Har en aktiv cpu kylare till AMD FX-8120, och den låter så förbannat illa bara man skall göra minsta lilla på datorn då varvar den så det går knappt vara i närheten Nån som har nåt bra förslag på en passiv kylare till just denna prolle eller? Den är ju på 125 watt och blir väl ganska varm. Skall tilläggas att har 1 fläkt i fronten och 1 fläkt bak i taket och 1 fläkt bakåt hähst opp och nätagget i chassit nedre del.
December 7, 2009
nja inte på en radiator/kylare. Funkar bäst med fläktar som ger lite högre tryck, hört mycket bra om Scythe Gentle Typhoon Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850rpm - Datorflkt - Hitta lgsta pris, omdmen och information finns i flera varianter, så 1150 rpm kanske vore något för dig.
March 10, 2003
Jag funderar på om inte en Ninja 3 med väldigt lågt varvade fläktar kan räcka. Har en som helt passivt kyler en G530 på 65w TDP. Så borde väl fungera med 300-500varvs fläktar om man gå upp till 125w. Inget illa om slutna vattensystem, men tycker folk hela tiden omnämner problem med dessa. Sedan föredrar jag personligen vanliga luftkylare då jag bara kan byta fläkten om den skulle bli dålig. Jämfört med en pump på en sluten vattenkylning.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 17, 2001
Ctrl;1287595 wrote: Jag funderar på om inte en Ninja 3 med väldigt lågt varvade fläktar kan räcka. Har en som helt passivt kyler en G530 på 65w TDP. Så borde väl fungera med 300-500varvs fläktar om man gå upp till 125w. Inget illa om slutna vattensystem, men tycker folk hela tiden omnämner problem med dessa. Sedan föredrar jag personligen vanliga luftkylare då jag bara kan byta fläkten om den skulle bli dålig. Jämfört med en pump på en sluten vattenkylning.
Kan fungera med typ ninja utan fläktar om den sitter nära chassifläktarna. Körde så för några år sedan på en överklockad c2d.
1 Guest(s)