May 7, 2004
Nån som vet av nån sida som säljer såna? Jag vet inte vad det är för nå sockets på det. Kanske s370? Rätta mig om jag har fel. Tempen just nu är inte farlig (tror jag), den ligger på omkring 35*C kanske 40*C om man spelar CS (50fps :D). Vill ha en passiv för tystnadens skull. Jag har inga andra fläktar i chassit men jag har 2x zalman 80mm som jag kan stoppa dit eller så om det blir för varmt utan.
March 10, 2003
Nja.. titta runt socket och kolla utrymmet. Sedan skaffar du det största du kan klämma ner där.
Finns inga direkt passiva till P3. Men ju större det är juh mer värme klarar den att hantera.
http://www.sweclockers.com/htm.....php?page=6
skulle säkert fungera bra om den får plats runt socketen.
Gamla moderkort har egenheten att det sitter kondensatorer väldigt
nära socketen.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Mjo.. finns sådana här t.ex som kanske kan fungera. Dock är dom fortfarande ganska stora i botten.
Du kanske måste ha så små som 60x60 flänsar ?
Den jag fotade är 70x70 i botten.
http://ctrl-alt-delete.nu/uplo.....o12_01.jpg
http://ctrl-alt-delete.nu/uplo.....o12_02.JPG
Har 2st liggandes då jag innan hade dom till min Dual mp2800+
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
May 7, 2004
Jag får se hur brett det ryms sen. Då jag far till farsan så ska jag kolla. Har ju gamla datorn där. 😀
EDIT: Är fläkten på den en 80mm?
Om du säljer en så kanske jag kan köpa den av dig. Fast det får jag se nästa helg för då ska jag till farsan och då ska jag kolla det där runt sockeln.
March 10, 2003
Vill du ha en kostar det frakten + lite till typ. Är mycket riktigt en 80mm fläkt som står på.
Mest för att visa storleken.
Har inga tysta fläktar liggandes till den dock.
May 7, 2004
Ctrl wrote: Vill du ha en kostar det frakten + lite till typ. Är mycket riktigt en 80mm fläkt som står på.
Mest för att visa storleken.
Har inga tysta fläktar liggandes till den dock.
Okej, jo om du ids så kan du gärna kolla hur mkt det skulle kosta att frakta den osv. Men det är inte säkert än om jag ska köpa en. Men skulle jag göra det kan jag skicka ett PM eller nå. Jag får väl ta och gå in på Overclockers och köpa en ADDA 80mm eller nå om jag köper en av dig.
March 10, 2003
Syftade på att kylflänsen inte direkt skickas i samma vadering som ett grafikkort.
Således kräver väldigt liten låda.
Har nog någon kylflänslåda liggandes någonstans.
Så 50kr inkl frakt tror jag är skäligt ?
May 7, 2004
Ctrl wrote: Syftade på att kylflänsen inte direkt skickas i samma vadering som ett grafikkort.
Således kräver väldigt liten låda.
Har nog någon kylflänslåda liggandes någonstans.
Så 50kr inkl frakt tror jag är skäligt ?
Okej, men som sagt så återkommer jag nästa helg då jag har tittat på sockeln hur bred den kan vara.
2 Guest(s)