August 14, 2001
Hej, vad jag fattat det som utvecklar Nforce 4 rätt mycket värme, ska nu när jag är hemma under julen försöka plocka ihop pappas nya dator, den har detta moderkort "Asus A8N-SLI SE Nforce 4 4xDDR 1xPCI-Express 3xPCI" som jag funderar på att kyla passivt med en kylflänns som denna http://www.gtek.net/index.php?.....ba83e1ba33 luftgenomströmmningen är rätt bra, en 120mm fläkt fram en bak och en i nätagget (även om de i chassit går på 7V (25dB Papst-fläktar)). Kommer detta fungera eller är det risk att det blir för varmt? är det bara testa och se temp och stabilitet eller bör jag helt undvika att montera flänsen?
August 14, 2001
Bytte fläkten mot flänsen nu för ett tag sen, och ser ut att fungera fint, tror nästan chipsetet blev kallare t.o.m. efter bytet... körde iof inte mycket innan, testade bara så moderkortet fungerade, sen bytte jag. Funderar på å sätta på en likadan på grafikkortet, var en passiv kylfläns på bilden av kortet JMEs hemsida där kortet köptes, men satt en liten hemsk fläkt på kortet när jag packade upp det ändå, tror ni det fungerar? är ett Radion X550
2 Guest(s)