September 17, 2001
tj0 ni glada.
tänkte höra med er om ni tror det är möjligt att lyckas köra en Xbox passivt kyld eller om den skulle överhettas och haka sig, eller kanske på direkten paja, vilket jag inte tror. och om det kanske finns ngn sorts kylfläns till en Xbox som jag missat, och som är optimerad för just detta syfte. Svårt att tro det.. kanske kan slänga på en fet FCPGA-kylfläns? Eller är det en annan socket?
funderar nämligen på att skaffa en Xbox, å sedan utföra ngr mindre modifieringar på den; bl.a. kyla den passivt. Skulle bli helt perfekt helt enkelt. Inte för att den låter jättemycket, utan för att det endast är ett + i kanten om inget fläktljud från den förekommer över huvud taget :).
June 18, 2001
Albinn wrote: x-boxen är ju redan passivt kyld, den har bara en chassi-fläkt som blåser mot processorn...
Min XBOX har 2 fläktar. En på CPU samt en chassi!
Antal fläktar är beroende på revision på XBOXen!
Jag har dock den revision som låter mest! 🙁
Men skulle tro att det är kört att få den helt passiv då DVD ligger precis ovan på CPUn med i princip 0mm tillgodo. Däremot att hugga hål i plasten på vänstersidan (sett framifrån) och koppla på en Papst 80mm som blåser in samt byta ut chassifläkten mot en till Papst, så borde man få den tyst men ändå med tillräcklig kylning!
Fast iförsig, va fan ska jag med DVD'n till i den! Har ALDRIG använt skiten! 🙂
September 17, 2001
oxygenial wrote: Min XBOX har 2 fläktar. En på CPU samt en chassi!
Antal fläktar är beroende på revision på XBOXen!
Jag har dock den revision som låter mest! 🙁
Är det inte en chassifläkt + en extra grafikchipsetsfläkt på en del? trodde inte det var CPU.
oxygenial wrote: Men skulle tro att det är kört att få den helt passiv då DVD ligger precis ovan på CPUn med i princip 0mm tillgodo. Däremot att hugga hål i plasten på vänstersidan (sett framifrån) och koppla på en Papst 80mm som blåser in samt byta ut chassifläkten mot en till Papst, så borde man få den tyst men ändå med tillräcklig kylning!
Hm, så du tror man måste ha full luftcirkulation i boxen? tror du inte det bara räcker med en tystare Papst som utsug på den senaste revisionen (med en fläkt)? Iofs så skulle jag ju helst se att man bytte kylfläns/-ar + körde utan fläkt. Tror du det är omöjligt?
oxygenial wrote: Fast iförsig, va fan ska jag med DVD'n till i den! Har ALDRIG använt skiten! 🙂
hahaha!
September 11, 2002
jag tror att papst är ända lösningen då min xbox idlar på ca 55c redan som det är med fläkt !
är nada cirkulation i den som det är tänk bara på att d är en 70mm fläkt som sitter i den så det kan bli lite pilligt att byta till 80mm sen har ju papst en fläkt på 12db & d är inte nått man hör när den står i stereo hyllan !
Har hem pc
September 17, 2001
Nebelosa wrote: jag tror att papst är ända lösningen då min xbox idlar på ca 55c redan som det är med fläkt !
är nada cirkulation i den som det är tänk bara på att d är en 70mm fläkt som sitter i den så det kan bli lite pilligt att byta till 80mm sen har ju papst en fläkt på 12db & d är inte nått man hör när den står i stereo hyllan !
ok, tackar. det var ett sådant är svar jag väntade på, med lite mer fläsk på bena "min Xbox är 55 grader" :). Eftersom den är såpas varm så tänker jag "såga" Xboxen så en 80 mm fläkt för plats.
September 11, 2002
tjoo skoj man kunde vara till lite hjälp :d du hittar massa skoj på http://www.xbox-scene.com .. massa guider till allt möjligt där efter att ha läst där en mån tror jag nästan man skulle kunna bygga ett ufo av sin box :s LOL
Har hem pc
1 Guest(s)