November 18, 2003
_bushman_ wrote: [quote=paddanx]Kanske man kan sänka ner hela datorn i badkaret... lär vara ett skoj experiment iaf 😀
(kan väl testa med en gammal p1:a eller nått ^^)
Det kan ju fungera ifall vattnet är destillerat, då sprider det väl inte ström?
ja tror att det leder lite ström men inte alls lika bra som vanligt vatten
February 3, 2003
paddanx wrote: Luft, men vill ha vatten kylning. Kanske sommarjobb mm kan fixa det...
dock kan väl ingen ha allt vattenkylt? har inte sett några nätaggr som är vattenkylda 😛Kanske man kan sänka ner hela datorn i badkaret... lär vara ett skoj experiment iaf 😀
(kan väl testa med en gammal p1:a eller nått ^^)
Det finns butiker som säljer vattenkylda enermax nätaggregat. Fast det är ganska ovanligt men det finns.
July 22, 2003
LorD_Kvadd wrote: [quote=Blaxxor][quote=LorD_Kvadd]Blaxxor : Nope berätta 😛
Jag kör luft men håller på att bygga Waterchiller.
Vet inte om det var lite ironi i ditt inlägg (;))men jag vann den iaf här på NH 🙂
Ingen ironi här inte 😛 haha jag visste ärligt talat inte. Kul för dig 😀
Ja jag säger inte emot 🙂 Väldigt nöjd 🙂 Finns bilder i Galleriet 🙂 "Zalman Reserator 1" 🙂
February 3, 2003
Blaxxor wrote: [quote=LorD_Kvadd][quote=Blaxxor][quote=LorD_Kvadd]Blaxxor : Nope berätta 😛
Jag kör luft men håller på att bygga Waterchiller.
Vet inte om det var lite ironi i ditt inlägg (;))men jag vann den iaf här på NH 🙂
Ingen ironi här inte 😛 haha jag visste ärligt talat inte. Kul för dig 😀
Ja jag säger inte emot 🙂 Väldigt nöjd 🙂 Finns bilder i Galleriet 🙂 "Zalman Reserator 1" 🙂
gött 😀 funkar den bra? har en polare som kanske ska köpa en sådan. Han sade att hans dator var som en resonans låda :cy: ville ha något tyst istället.
July 22, 2003
LorD_Kvadd wrote:
gött 😀 funkar den bra? har en polare som kanske ska köpa en sådan. Han sade att hans dator var som en resonans låda :cy: ville ha något tyst istället.
Ja jag är helnöjd 🙂 Efter ett par dagar när datorn stått på och vattnet har blivit varmare såligger tempen normalt på 39-40grader med min XP2400+ @ 2.35Ghz 🙂 Så jag är nöjd 🙂 Överkomlig temp och heltyst 🙂
December 7, 2001
quote]
har jag 🙂 på nån ganska känd sida tom.. hemmagjort förståss 🙂
btw så är distilerat vatten inte bättre än vanligt vatten 🙂 förutom för avlagringar i blocken av kalk och alger osv... råka _skvätta_ lite vatten på mosfetsen, datorn dog direkt (överlevde dog detta mordförsök)
June 13, 2004
Efter lång suktan kan jag inte göra annat än att ge efter, för denna spraklande blå vattenkylare av äkta metall. Men mina drömmar är å icke ostörda, ty jag hava icke dessa fyra, små, men mycket viktiga håll kring min processorsockel. I min vetskap äger moderkortet Gigabyte GA-7N400 Pro2 icke denna egenskap, och därför kan inte vattenblocket, som inkluderas i detta smakfulla paket, monteras. 😮
Jag förmår mig ej att bruka hålltagarverktyg för detta ändamål, utan funderar helt sonika på att införskaffa ett vattenblock av konkurrenande märke som följer:
http://www.gtek.se/index.php?m.....14b918d9d2
eller
http://www.gtek.se/index.php?m.....14b918d9d2
Dessa tilltalande attiraljer ämnats att ihopfogas med resterande utrustning ifrån de ärorika bolaget vid namn Zalman.
Mitt spörsmål till Er visa män är som följer:
asso... om ja har fattat rätt typ?? måste slangjäveln va lika tjock för att den ska passa i hålet typ på vattenblocket alltså!!!! 🙄 passar slangen till dom vattenblocken som finns till Zalmans?? hur vet ja det?? 😕 det står ju nåra jävla siffor som typ 1/2" OD 3/8"-slang o 1/2" ID!!!! men va betyder det??
/Med högaktningsfulla hälsningar
Zakris
Intel C2D E4300@2.4Ghz, ASRock 4CoreDual-VSTA, 2x1GB Corsair PC5400C4, Asus 7600GT Silent, Samsung T166 320GB, Maxtor MaxLine Plus II 250GB, Seasonic 300W, Thermalright SI-128, Adda 120mm (1000rpm 38,9CFM 16dB), Cooler Master CM Stacker STC-T01, Samsung 940B 19"
June 13, 2004
Det var ju allt annat än tillfredsställande svar.. 🙁
Intel C2D E4300@2.4Ghz, ASRock 4CoreDual-VSTA, 2x1GB Corsair PC5400C4, Asus 7600GT Silent, Samsung T166 320GB, Maxtor MaxLine Plus II 250GB, Seasonic 300W, Thermalright SI-128, Adda 120mm (1000rpm 38,9CFM 16dB), Cooler Master CM Stacker STC-T01, Samsung 940B 19"
3 Guest(s)