July 24, 2003
Hej har några frågor om dessa minnen PC3200 Twinmos Winbond
jag kör nu i
Frequency: 210Mhz
FSB:DRAM: 1:1
CAS # Latency: 2.0
RAS # to CAS Delay: 4
RAS # Precharge: 4
Cycle Time: 8
Enligt CPU-Z
kör stabilt i detta, men är sugen att öka lite mera, så vad kör ni i som är stabilt?
Säkert dum fråga, men ska inte Frequency vara 420Mhz lr ska man ska ta 210Mhz gånger 2 (DDR)
är nybörjare på överklockning =)
December 31, 2002
Moderkorten med de nya Intel kretsarna gillar inte riktigt Winbond kretsarna CH-5, jag förutsätter att du har dom då din dator verkar ganska ny.. med 2,8V bör du kunna köra en FSB på ungefär 220 MHz med 2-7-3-2 timings. På mitt Abit IC7-G kör jag PAT på Auto, Auto, 4, Auto, Auto. Blir det inte stabilt kan du prova PAT på Auto, Normal, Auto, Disabled, Disabled. Vet inte hur PAT ser ut på Asus kortet men det borde väl vara något liknande?
Testa stabiliteten med Memtest86 v3.0, kör du en timme utan fel, eller möjligen ett fel så är det ok. Och se till att processorn inte blir för varm. Det kollar du med t.ex. Motherboard Monitor 5 (MBM5).
Lycka till!
July 11, 2002
Intressant tråd..
Mina Ch-5 verkar vara helt möggliga, pallar inte ens av att köra TURBO/F1. Vid streetrace så får jag himla låga 3dmarks.
Någon som har stött på liknande?
Ack! Skulle ha köpt ADDATA WIndbond BH-5 då kunde jag väl lyckas till 3.4ghz med retail 😀
Föresten Honda:
Vilket moderkort kör du?
samt klarar du av att köra att default (vcore,timings,vdimm,Pat) i 250 fsb inställt på 5:4 ?
July 24, 2003
Smirnoff wrote:
Föresten Honda:
Vilket moderkort kör du?
samt klarar du av att köra att default (vcore,timings,vdimm,Pat) i 250 fsb inställt på 5:4 ?
Jag kör med ett Asus P4C800 Deluxe
har ej testat att köra i 250fsb inställt på 5:4, är himla nybörjare på överklockning så jag tar det lite lungt =) har inte hittat vart jag ställer in FSB:DRAM för det är väl det du menar med 5:4 ? =)
du kan gärna förklara lite med timingen på minnen =) den enda jag har ändrat nu är cas 2.5 till 2.0 och kört med det inbyggda Ai overklocking för att komma upp i 3.15ghz 840mhz FSB och minnen i 420Mhz tänkte vänta att fixa med minnen tills jag får hem ett till Twinmos Winbond 512mb Pc3200, och så blire det en Zalman CNPS5500CU
2 Guest(s)