November 14, 2002
för att få ner till -grader krävs en eller flera jätte radiatorer.
jag kyler med två radiatorer (en blackice 2 + en blackice1) så blir cpu tempen ett par grader under rumstemp vid kraftig överklockning .men med lägre klockning så sjunker tempen men det är ju ointressant.
November 14, 2002
Coore wrote: Peltier kyler riktigt bra.
Jag körde peltier på en Celeron333. Detta var ju ett tag sedan så det var ju en svag peltier, 68w. Tempen kom ner till -3 grader och processorn spann upp till 560Mhz
jo men det är ju en viss skillnad på värme utveckling på en celeron och en xp tbred. hur måga watt blir det med en celeron.... jag skulle jissa på max 20w medans min xp utveklar ca 90w.
sen kan jag tilläga att datorn värmer en rum på 25kvadrat (har inte haft värmen på under hela vintern 😀 )
March 6, 2003
brevix wrote: [quote=Coore]Peltier kyler riktigt bra.
Jag körde peltier på en Celeron333. Detta var ju ett tag sedan så det var ju en svag peltier, 68w. Tempen kom ner till -3 grader och processorn spann upp till 560Mhz
jo men det är ju en viss skillnad på värme utveckling på en celeron och en xp tbred. hur måga watt blir det med en celeron.... jag skulle jissa på max 20w medans min xp utveklar ca 90w.
sen kan jag tilläga att datorn värmer en rum på 25kvadrat (har inte haft värmen på under hela vintern 😀 )
funderar också på att skaffa peltier till min vattenkylning, men blir fan rädd för det där med typ 380 kgs tryck på den m.m. har en Innovatec block (rev 3.0) den är skitfin men är inte anpassad till peltier, så jag funderar på att köpa en peltier och köra den ickihjälklämd utan med "vanligt" tryck, tror du det duger? prollen ligger nu på 31 grad Idle och 37 Fulload. Kommer en peltier säg på 170 watt att sänka tempen nåt?
January 4, 2001
brevix wrote: [quote=Coore]Peltier kyler riktigt bra.
Joo, jag vet allt det...
Ja, med luftkylning...
1 Guest(s)