December 19, 2000
2001-03-09 20:28, skrev Apollo:
Vilket är bästa alternativet:
Peltier 120w 319kr + använda de fläktar o kylfläns jag har? 3st socket7 fläktar med fläns + 1st 60cm med stor fläns.
Eller...FOP-32-1 + 2st 80mm för insug och utblås? ca 500krHur mycket kan jag få upp datorn i?
De du skriver om skulle jag "STARKT" avråda dig att göra...för att kunna köra med 120w peltier "KRÄVS" vattenkylning för att det ska funka...som du säkert läst ovan så e det nog gränsfall med 55:a på en FOP32...skulle nog råda dig till å köpa en Alpha PEP66 å 55watts peltier i så fall...lr möjligtvis 72watt.....å byt gärna ut fläkten på PEP66:an mot en Delta fläkt lr en Ystech av nåt slag så den verkligen suger väck varm luften.
Å ska du ha peltier så skulle jag råda diag att sätta en 120mm fram som insug å en bak ovnför nätagget om du har hightower lr i takert om du har miditower som utsug....å se till att du har mer it än in...så får varmluften ditt du vill.
-----------------
//Nååti
[ Detta inlägg ändrade av Michael 2001-03-10 11:41 ]
February 22, 2001
Jag har köpt ny fläkt och fläns. Nu ligger processorn på 36grader utan kylpasta. 42 låg den på med den gamla fläkten. Kylpasta finns ej att köpa här där jag bor *grr*
Systemet är på 34grader. Ska byta nätaggregat imorgon mot ett som suger mer.
Jag har en 60mm fläkt över nu. Kan jag använda den till nåt?
Vad ska jag köpa mer för fläktar och hur ska jag sätta dem?
February 7, 2001
Vilken låda har du?
Det beror lite grann hur din låda är.
En 80mm och en 120mm kanske skulle räcka. Sen kan man ju fylla på lite fler om man vill modda sin låda. Hur man sätter dessa kan jag inte ge svar på.
(jag har snart dessa, 80 som utblås och 120(120 CFM) som blåser in).
1 Guest(s)