May 19, 2001
Asså klarar en Danger Den Maze2-2 3/8 av att kyla 2 st 172 Watts peltiers, Jag trodde inte att det fanns 40*40 peltiers men nu hittade jag några men jag ska ha en black ice radiator också ?
July 21, 2001
On 2001-11-01 11:56, ([J][U][h][A]) wrote:
Asså klarar en Danger Den Maze2-2 3/8 av att kyla 2 st 172 Watts peltiers, Jag trodde inte att det fanns 40*40 peltiers men nu hittade jag några men jag ska ha en black ice radiator också ?http://web.archive.org/web/20010303061649ws_10/www.dangerden.com/product_pages/peltiers.htm
alltså, blocket klarar det, men sen är inte blocket allt... radiatorn som du syftar på tror jag kanske klarar det om du har en t.ex. eheim 12xx (kommer itne ihåg vad den heter men är den största pumpen...)
men om jag själv skulle sätta upp ett system med dubbla 172:or så skulle jag nog köra med nån annan slags kylning än abra en blackice.. kanske deras nya blackice2 men jag har inte sett några andra tester på den än vad som ligger på deras hemsida...
July 21, 2001
On 2001-11-01 18:59, daggerr wrote:
är det två peltiers som kan flyta 172w värme så drar dom anntagligen en del mer än 200 w stycket, om du nu kör dom i sådan hastighet, å då räcker inte en blackice :/
saxat om blackive:
"- Kan hantera upp till 418W värme med en 100cfm fläkt"
sen om man kör men blackice2 borde det (kanske) räcka... men det är EXTREMT att köra 2*172w peltiers, jag vet ingensom gör det så jag kan inte säga att det räcker med det ena eller det andra.. tyvärr...
December 23, 2000
On 2001-11-01 19:30, Fjoop wrote:
är det två peltiers som kan flyta 172w värme så drar dom anntagligen en del mer än 200 w stycket, om du nu kör dom i sådan hastighet, å då räcker inte en blackice :/saxat om blackive:
"- Kan hantera upp till 418W värme med en 100cfm fläkt"sen om man kör men blackice2 borde det (kanske) räcka... men det är EXTREMT att köra 2*172w peltiers, jag vet ingensom gör det så jag kan inte säga att det räcker med det ena eller det andra.. tyvärr...
Jag kan bara förklara för dig att det är väldigt viktigt att ha peltiers på hööög effekt...killen kanske kör en tbird 1400@1800Mhz @2.7V...då kan jag lova dig att dubbla 172Wattare behövs!!!
Svar på era fråga om radiator:
det går inte att köra med 1 BlackICE...det går nog bra med 2st blackice med Sunon 120CFM på dem...då går det bra
bil/olje radiator rekommenderas eller bong..
December 23, 2000
Nu tar vi det här en gång till
Med en T-bird vid ca 1,5GHz och över vill gärna ha rejält med kyleffekt. Speciellt om du tänker köra voltmoddat.
Har själv testat att köra med just 2st 172W peltiers och maze2. Tyvärr så vill inte blocket med den loaden riktigt. Blocket blir för varmt.
En black ice räcker inte rikgit till. Du får ha en rejäl radiator till det där, eller som sagt en bong. Men en ganska rejäl bong i så fall. Min nuvarande bong hängde inte riktigt med den heller..... =/
Tänk på att du ska driva peltierna på 18V också, då utvecklar dom runt 180-190W värme och har en kyleffekt på ca 155W st.
[ Detta Inlägg ändrades av: Peter aka [NH] mr Voodoo den 2001-11-01 20:07 ]
July 21, 2001
On 2001-11-01 19:38, Axzell wrote:
On 2001-11-01 19:30, Fjoop wrote:
är det två peltiers som kan flyta 172w värme så drar dom anntagligen en del mer än 200 w stycket, om du nu kör dom i sådan hastighet, å då räcker inte en blackice :/saxat om blackive:
"- Kan hantera upp till 418W värme med en 100cfm fläkt"sen om man kör men blackice2 borde det (kanske) räcka... men det är EXTREMT att köra 2*172w peltiers, jag vet ingensom gör det så jag kan inte säga att det räcker med det ena eller det andra.. tyvärr...
Jag kan bara förklara för dig att det är väldigt viktigt att ha peltiers på hööög effekt...killen kanske kör en tbird 1400@1800Mhz @2.7V...då kan jag lova dig att dubbla 172Wattare behövs!!!
Svar på era fråga om radiator:
det går inte att köra med 1 BlackICE...det går nog bra med 2st blackice med Sunon 120CFM på dem...då går det brabil/olje radiator rekommenderas eller bong..
jaja, nått annat än att han BEHÖVER 2 172:or har jag aldrig sagt... mer instämmt i andra trådar...
bong kanske kan vara en idé men personligen är jag emot hela bonggrejen, den är otymplig och jobbig, skör mm. men men, vill man så går det... Jag skulle nog föreslå någon bilradiator (golf brukar prestera bra)eller liknande precis som du säger, eller kasnke blackice2 hur nu den komer prestera..
July 21, 2001
On 2001-11-01 20:41, Axzell wrote:
On 2001-11-01 20:39, Fjoop wrote:
vad jag menade med extremt är att det är verkligen extremt, inte så att det är overkill men att det är mycket jobb med det...äsch då
några timmar i källaren extra gör väl inget 😀
hehe, njaaaa.... men det är väl inte mest timmar i källaren men att verkligen få en kylning som klarar av det.
men allt går med våld och kärlek... (förutom förhållanden..
December 23, 2000
Visst är bongen stor o otymplig, men bräcklig och skör tycker jag då inte den är=) Har man bara fått igång systemet så tuffar den på riktigt stablit, med undantag av att man behöver fylla på vatten ibland. Men att man å andra sidan kan få mycket lägre temps med en bong så tycker jag nog det är en ganska bra idé ändå. Men som sagt, inget för den som vill ha kylningen i datorn
July 21, 2001
On 2001-11-01 20:46, Peter aka [NH] mr Voodoo wrote:
Visst är bongen stor o otymplig, men bräcklig och skör tycker jag då inte den är=) Har man bara fått igång systemet så tuffar den på riktigt stablit, med undantag av att man behöver fylla på vatten ibland. Men att man å andra sidan kan få mycket lägre temps med en bong så tycker jag nog det är en ganska bra idé ändå. Men som sagt, inget för den som vill ha kylningen i datorn
jag har hela min vattenkylning i undre delen av mitt scorpio fulltower... (har offrat dom 2 racken för 3,5 enheter... (har byggt ett eget rack som jag ska sätta ovanför nätagget precis vid en fläkt istället)
har en VÄLDIGT praktiskt kylning tycker jag.. ser snygg ut också (enligt mig) och lika tymlpig som luftkylning!!! kommer upp bilder så fort jag fixat kamera...
jag har aldrig gillat kylning _utanför_ lådan så det är väl därför (som du säger) att jag har lite problem med bong
tar du med dig hela apparaten då du går på lan?
On 2001-11-01 22:03, Peter aka [NH] mr Voodoo wrote:
Hehe, nej, det är ingen landator precis
Jasså då var bara det där avloppsröret på mitt rum en synvilla vid förra LANet.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
July 21, 2001
On 2001-11-01 22:51, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Hehe, nej, det är ingen landator precisJasså då var bara det där avloppsröret på mitt rum en synvilla vid förra LANet.. 😀
hahahaha... säker på att han inte bara har fobier för andras toaletter?
On 2001-11-01 23:20, Fjoop wrote:
On 2001-11-01 22:51, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Hehe, nej, det är ingen landator precisJasså då var bara det där avloppsröret på mitt rum en synvilla vid förra LANet.. 😀
hahahaha... säker på att han inte bara har fobier för andras toaletter?
LÖL Det har jag inte tänkt på.. :hehe:
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)