March 20, 2001
på http://www.tjcomputer.com så har dom 72watts peltier... men tyvärr bara i kitt...
August 2, 2001
jag får väll ta och göra det..
Jag har en Trig Thunderbird kylare med kopparbotten som ska klara 1,5 ghz+.. Jag tänkte sätta den och ett pletier element på mitt graffekort. Kommer ta upp 3 PCI platser under . Tror ni den klarar att kyla ett 72watts peltier element? Den klarar ju lugnt ett 50watt!
[ Detta Inlägg ändrades av: nXsty den 2001-08-02 14:11 ]
Nån som vet vart man kan köpa peltiers på 50 eller 75 watt? Jag ska ha ett till mitt grafikkort.. Datorbutiken.se har inga alls längre och gtek/kylning.com säljer bara 120 watts!
Vad har du för grafikkort? Jag funderar faktiskt på att trycka på en 120W peltier på mitt GF3 och i samma veva voltmodda det.. Men jag måste bara lära mig lödda först.. 😛
Tekniknörd som gillar att träna.
Ok Jag hade ett V7700 Deluxe tills för några veckor sen! Riktigt bra kort!
Men det är synd att det inte är så lönt att klocka coren på GTS korten.. 🙁
Jo det blir vattenkylning om det hoppar på en 120w peltier!
Anledningen till att jag minst ska ha en 120W peltier är att jag så sent som i förrgår såg en kille som hade moddat sitt Elsa Gladiac 920 GF3 (det kortet har jag också ). Han voltmoddade och satte på en 72W peltier och vattenkylning. Vid fullload hade han ändå 30 grader på GPUn.. det verkar alltså inte göra så mycket med "bara" en 72W peltier. Så mer får det bli!
Här är killen jag snacka om!
Edit: kännde mig tvungen att fixa din länk anton /p0w
[ Detta Inlägg ändrades av: p0w den 2001-08-02 16:45 ]
August 2, 2001
Eller.. det kanske inte är nån idé att voltmodda kortet och peltierkyla GPU'n om man endå inte tjänar så mycket prestanda på att klocka kärnan.. Just nu kommer jag bara upp i 220 (200 är orginal) villket jag tycker är skitdåligt efterssom vissa kommer upp i 250.. Har en P pro kylare på nu med en ganska svag 60mm fläkt..
Minnet går upp i 370mhz..
1 Guest(s)