September 17, 2001
Jag har en P3 600EB, men funderar på att skaffa mig en Duron 700 för en billig summa. Men då måste jag även skaffa mig ett nytt moderkort.
Ska jag klocka behöver jag även nytt moderkort till min P3:a. Vilken processor kan man klocka mest?! Å vilket kommer att prestera bäst, i normalutförande me orginalinställningar å me överklockning?
Tacksam för snabbt svar!
September 17, 2001
laphroaig skrev:
Från P3-600 till Duron 700 tycker iaf jag är ett alldeles för litet steg.. Du kommer knappast att märka ngn skillnad alls !Mvh..
Men att klocka då? Jag kan inte klocka min P3:a me detta moderkortet jag för tillfället har. Måste alltså köpa ett nytt moderkort. Kanske lika bra att köpa en Duron + moderkort då!? Man kan la överklocka en Duron betydligt högre en en PIII... Kan la ligga runt 1.1GHz i.a.f :razz:?
Får trots allt Duronen för 300 kr ... sen kan man ju behålla mobot man köper te å uppgradera me tiden !
September 17, 2001
On 2002-01-17 21:49, laphroaig wrote:
Oppsan ! nu skrev vi om varandra, ska du ändå köpa nytt MB och får Duronen för 300 balubas, då är det väl bara att köra... Så kan du köpa vassare propp senare..Mvh..
Hehe... Jo, men vilken prolle presterar bäst då? Jag misstänker ju iofs min P3:a, än så länge... Men kan ju allti uppg. AMD-system som sagt ! Sen går ju Duronen att klocka betydligt mer... Men va tror du? Hmmm... ha d !
[ Detta Inlägg ändrades av: sibbor den 2002-01-18 22:51 ]
1 Guest(s)