December 7, 2009
Ville bara visa några små resultat från i helgen. Jag har under en längre tid planerat att ta #1 i AMD 3d01 på hwbot, skaffat ett 9800gx2 från preacherman som klockar schysst tillsammans med fullcover block från ek. Tyvärr var inte cpun pigg på kyla så nån topplacering blev det inte, eller ja... topp tre känns som tillräckligt bra med tanke på omständigheterna (IMC har CB vid -130). Det här var första gången jag benchade på mitt nyinskaffade benchtable, dimastech easy v2.5. Tack crotale för det! Är skönt att ha hdd, dvd, nätagg samlat på en plats och tillbehören till benchtablet kommer till användning också för den delen, t ex en ram som man kan skruva fast grafiken i.
Körde också lite %CPU för smpc, 7280 MHz med en cedar p4 631. Bara 100MHz mer än förra cpun så jag hade hoppats på mer... men men, nu fick man möjlighet att testa ovp-limit på commando vilket var lärorikt 🙂 En rolig grej är att riggen med commando, 8600gt, 2x512ddr2 @ 2v, p4 631 @ 7+ gig vid 2.00 vcore drog hela 350W vid en enkel fsb-höjning i 2d. I jämförelse drar min vardagsdator med dubbla 4850 och x2 555 runt 320W i 3d.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
1 Guest(s)