February 12, 2003
OfflineDet har legat en CPU och skavt på mitt bord ett tag nu, problemet har varit avsaknaden av moderkort. ASUS har varit bussiga och skickat ett Crosshair III Formula, ett kort jag verkligen tycker om såhär efter några timmars benchande under kväve. Har även fått hem ett OC Station man kan ställa spänningar och fläktar externt, funkar fint. Det intressanta är däremot som vanligt resultaten, och några sådana har vi längre ner.
Riggen:
[Image Can Not Be Found]
ASUS Crosshair III Formula
AMD Phenom II X2 550 BE
Crucial PC16000 C9
HIS HD 4890 med Zerotherm-kylare (hjälpte inte klocksen sådär nämnvärt)
Ryba's Semi-Solid rev 4 CPU pot
PCP&C Turbo-Cool 860W
Resultaten:
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Har inte kört speciellt mycket, 3Dmark06 och nyare kändes lite tråkigt utan en quad och med bara en GPU. Hela riggen går på ungefär 9000:- med pot också, jag vill nästan kalla det prisvärt. 🙂
Fler resultat kommer förmodligen imorgon kväll.
February 12, 2003
OfflineJag har ett till HD4890, ett bättre, faktiskt. Det sitter i 24/7-burken däremot, och jag var för bekväm för att stänga av den. 😛
Ska väl rycka ut det när jag orkar, GTX 285 som jag körde med igår kväll var ganska... Trist. Kanske dumpa den i 24/7-burken, eller sälja istället. Tyckte det skulle vara lite med budget-faktor med bara ett kort också. 🙂
February 12, 2003
OfflineGlömde lägga upp screens på maxfrekvens:
[Image Can Not Be Found] http://valid.canardpc.com/show.....?id=598123
🙂
Ja det var riktigt roliga resultat faktiskt, speciellt med en budgetprocessor som X2 550:an. Det är mycket prestanda för pengarna kan man ju lungt säga. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
July 14, 2005
OfflineSynd att sån kylning inte kommer i billiga slutna system.
Luft är tryggt, ju mer läckage desto bättre och det enda man behöver bekymra sig om är att kylpastan är rätt applicerad.
Men visst är det häftigt att ha tävlingsklockare på NH så ett stort grattis Jonas till att ha pressat upp Phenom processorn så extremt högt!
Själv skulle jag inte ens våga försöka...

Log In