September 20, 2001
När jag ska starta datorn så är skärmen helt svart och så låter det piiiiiiipip före det vanliga pipet. Om jag trycker på reset så blir det normalt och funkar som det ska. Om jag inte trycker på reset startas datorn om efter ett tag och så stör det att windows inte laddades riktigt. Vad betyder pipet? Det står inget i manualen, Jag har ett Abit Kg7-R med en tb 1000/266 som går i 1232/308 alltså med 154 mhz fsb. Jag har även problem med volten till DDR, om jag sätter den på 3,00v så låter det piiiiiip piiiiip piiiip och så får jag resetta bios. Jag har 256Mb Crucial.
Plz help!
April 14, 2001
Ett bra sätt inann man börjar felsöka är ju att sätta cpu'n på orginalinställningar.
1long, 2 short
Video adapter error
Repeating (endless loop)
Memory error
1long, 3short
No video card or bad video RAM
High frequency beeeps while running
Overheated CPU
Repeating High/Low
CPU
Om du har Award bios.
[ Detta Inlägg ändrades av: Hogan den 2002-01-25 14:24 ]
April 14, 2001
Hade ett liknande problem förut, förutom pipet. HD'n laddade en liten stund sen stannade den och skärmen förblev svart.
Detta löste jag med att slänga in äldre Via 4in1 drivisar(under v4.30), då gick den som den skulle. Vet inte varför men varje gång jag slängde in nya så blev den svart.
September 20, 2001
Jo, det funkar ju att starta datorn varje gång ändå, men jagmåste sätta på datorn och sedan trycka på reset varje gång. Lite störande. Det kan nog inte bero på 4in1 heller, för det blir ju ingen bild på skärmen och det borde det ju bli ändå i BIOS och sånt.... Kanske är grafikkortet som inte klarar FSBn? Jag kör nu i 145mhz FSb, (snäkte från 150) Funkar ändå inte 🙁 Har testat AGP2X med disablade fast writes. Har även ökat AGp och DDR driving strengh till FF... Inget hjälper... BAra att byta mitt POW till ett ASUS eller nåt som klarar hög FSB?
1 Guest(s)