January 1, 2002
Jag har ett Visiontek X800 Pro AGP, och jag funderar på att försöka låsa ett par extra pipes.
Det jag läst om Pro-modellerna är att VIVO skall vara ganska enkel att modda, då det kan göras med mjukvara. Vanliga Pro har en kapad brygga på GPU:n.
De guider jag hittat går bara igenom vivo-modellerna.
Hur gör jag på ett vanligt pro? Finns det nån vettig guide som inte tar upp vivo-modellerna?
December 5, 2001
Skillnaden mellan vanliga Pro och VIVO är mer mer än så (oftast). VIVO-modellerna brukar ha 1,6ns minnen (precis som XT har) medan dem vanliga Pro har 2,0ns minnen. Så VIVO har ändå bättre prestanda.
Jag har dock aldrig hört talas om någon som har låst upp ett vanligt Pro, om det nu ens är möjligt.
January 1, 2002
Verkar ha hittat en länk här.
Mitt kort klockar ganska bra så det bör klara av XT-hastigheter
March 28, 2005
Sardaukar: X800Pro VIVO har inte bättre prestanda än X800Pro orginal. Det skulle isåfall vara slöare pga. slappare timings till minnet. Men kortet är flashat med samma settings som X800Pro har. Jag kan omöjligt tänka mig att det är någon skillnad mellan korten orginal . Att sedan 1.6ns klockar bättre än 2.0ns är en annan sak. 🙂
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
2 Guest(s)