July 19, 2001
Snart kan man inte längre överklocka längre.. Hurra.. http://www.overclockers.com/tips00323/
Jävligt bra att dom förstör en skitstor datorhobby..
January 22, 2002
Mmm, AMD lär nog vinna en hel del mark om de inte hänger på det tåget. Frågan e hur länge Intel överhuvudtaget kan hänga kvar på marknaden som det har gjort innan... Tror väl knappast att de kommer försvinna helt men "maktförhålklandet" kommer nog skifta en hel del...
March 15, 2002
Kingsthrone wrote: Om jag förstod det hela rätt om AMD inte planerar att stoppa överklockandet, så har de ju världens chans att vinna mark från Intel. De som köper nya maskiner oftast är ju de som gillar att pilla med dem =).
nja, de som överklockar är faktiskt i minoritet. vanliga ''svensson'' som köper datorer kan inte särskilt mycket om sånt. de köper de de alltid gjort o de som har bra rykte. amd har bland många fortfarande ett rykte om att vara ostabila för att så många hade problem med deras k6. tror inte de kommer påverka särskilt drastiskt.
December 6, 2002
Hu ja. Den stora jätten Intel sticker ju alltid i ögonen på många men man kan ju också vända på det hela och säga att hade inte Intel funnits så hade vi inte varit där vi är i dag.
Nu lär jag väl få på huvudet för att jag tycker bra om Intel men jag ska dock tillägga att jag lika gärna kör AMD. Har alltså ingen generell favorit och bryr mej därför heller inte om vilka som dominerar marknaden så länge min dator funkar.
I bland tycker jag att det finns vissa "Mac-tendenser" här på forumet när det gäller att tycka vissa saker är bra eller dåliga. AMD ägarna försvarar sig med näbbar och klor precis som Mac ägarna gentemot pc-ägarna och Intel(pc) ägarna bar flinar åt AMD(mac) ägarna. Kan det vara så kanske??
Nä, skit samma vilket system man kör. Det finns inget som talar för att det ena är bättre än det andra. Båda har sina fördelar (egen erfarenhet). Att man sedan ska behöva klocka en CPU på 3 GHz kan man ju alltid i frågasätta. I och för sig kan jag hålla med om att det är kul men behovet.....????
December 6, 2002
Kanske bättre att ta tjuren vid hornen och konstatera att Intel säljer nytt, nytt, nytt som Klaus skriver. Det är kanske därför det går så bra för Intel och mindre bra för AMD. Köp mer nytt av AMD i stället för att överklocka så kanske dom tar mer marknadsandelar. AMD kan inte leva på att sälja till oss hårdvaruintresserde eftersom vi är en så pass ynkligt liten del av marknaden. Sedan får man tycka att AMD är hur bra som helst.
Det enda som räknas i dagens samhälle är ju "big bussines" och Intel har lyckats bra med detta. AMD har förvisso tagit mycket mark av Intel men har ändå ekonomiska problem.
Så alla ni som kör med AMD, jag själv gör det men även med Intel: Köp mer nytt så kanske det går bättre för företaget. Sitt inte och gapa om att Intel är kassa eller suger för det hjälper inte. Intel kommer inte att gå under för att en liten klick människor är högljudda och tror att AMD ska ta marknadsandelar bara för att inte det går att överklocka Intel.
Så ta och lätta på plånboken och se till att ni köper mer prylar signerade, AMD. Tala med alla ni känner, på arbetsplatsen eller i skolan, och säg till dom att köpa datorer som innehåller delar signerade; AMD.
Då kanske det hjälper AMD att hämta in andelar från Intel. Det gör det defenitivt inte genom tycka att "den store onde" suger.
February 14, 2003
Visst är överklockarna i minoritet, men jag tror inte medelsvensson köper nya datorer så ofta som överklockare gör. Hur mycket det påverkar försäljningen är dock oklart, andra faktorer kan ju spela in som tex vad Intel får för "stämpel" i media (och av försäljarna) när de inför detta överklockningsskydd. Detta påverkar ju i stort sett alla köpare mer eller mindre. Se'n får Ni ju anta vad som helst. Rykten kan ju försvinna.
December 6, 2002
Om det ska gå att överklocka Intel i framtiden kan väl bara just framtiden utvisa. Att sedan Intel skulle få någon form av stämpel på sig p.g.a. av detta är bara löjligt. "Svensson" bytar givetvis inte datorer så ofta som vi hårdvaruintresserade gör men det är heller inte där Intels vinster ligger.
Om ni vill förstå hur liten del av marknaden vi entusiaster är så ta en funderare på varför Michael Dell är en av världens rikaste män trots att hans datorer inte går att överklocka.
Ja, inte beror det på att han säljer datorer till entusiaster och "svenssons" i alla fall.
1 Guest(s)