July 22, 2003
Ja nu har jag börjat igen. Serverdatorn krashade och så köpte jag nytt moderkort. Blev därför lite sugen på att bygga mig en HTPC. Sagt och gjort. Layouten är klar för chassit. Men jag vet inte hur jag ska placera fläktarna för bästa luftgenomströmning.
Fläktarna är placerade, men vet inte vilket håll jag ska ha dom blåsandes.
De "gröna" rektanglarna är fläktarna. CPUn till höger, blåser ut, likaså fläkten i PSU. Men det är dom två andra jag inte riktigt vet hur jag ska ha dom.
Vad borde bli bäst ? 🙄
[Image Can Not Be Found]
July 22, 2003
Hellspawn79 wrote: Då värme stiger uppåt är det ju bra att den/de som är längst upp i chassit blåser utåt.
Och att de andra drar in luft..
Som det är nu, så blåser ju två fläktar utåt. CPU, och PSU fläkten. Men det är bara CPU fläkten som sitter i taket. Men jag kan, om jag vill, sätta HDD fläkten i taket. Tycker du jag borde ha den blåsandes ut tillsammans med CPU fläkten och PSU fläkten då ?
En hårddisk mår väl bäst om det blåser luft på den istället för bort från den eller har jag fel ?
Så som jag hade funderat på att sätta fläktarna är, att HDD fläkten blåser in och den där bak bredvid PSU blåser ut. Men jag vet inte hur det blir med temp på grafikkortet då.
Det är lite svårt det här 😛
2 Guest(s)