February 6, 2002
Jag har exakt samma komponenter som dig förutom en P4 2.0 istället, och jag får helt utan tweaks 5700 poäng, men det är ganska kasst tycker jag om man jämför med liknande. Har stor del i mitt moderkort tror jag eftersom det är Compaq. 133-minnen är förstås inte det bästa tillsammans med en P4 så det är antagligen också en flaskhals... vad har du för moderkort?
April 14, 2001
Tycker dessa inlägg börjar bli lite uttjatade. Skriv inte här om ni inte har likadana grafikkort, helt meningslöst vetande om ni får 7000p med ett GF3 Ti500
spoof: Hur vet du att ditt resultat är kasst?, har du jämfört med exakt likadan konfiguration.
Man kan ju inte heller sitta å jämföra med datorer där man gasat upp sitt grafikkort till 300/300.
February 6, 2002
Jag har inte jämfört med speciellt många som är exakt samma...men en hel del verkar få lika mycket/mer totalt oklockat och utan tweaks med t ex samma grafikkort och minnen men med en betydligt långsammare processor..inte bara på detta forumet. Kanske fel att säga att det är kasst men det känns som att det borde vara mera.
December 26, 2001
Jag ska kanske säga att jag får ca 6400 oklockat. Skulle kanske ha sagt det från början men jag visste bara mitt klockade resultat och orkade inte köra 3dmark just då.
Den stora skillnaden mellan mig och CyberPete är att han ju har sdram och jag rdram. Så 1000 poängs skillnad är kanske ganska normalt.
1 Guest(s)