August 15, 2004
Vet att det finns ungefär 500st sådana här trådar om att man får låg 3dmark poäng med tycker inte jag riktigt hittade någon som speglade mitt system så jag skriver en ny tråd, klaga om ni vill.
Mitt system:
AMD Barton 2500+ olåst
radeon 9800pro
768mb ram. 2st stickor alla 333Mhz cas2 (twinmos) och 1 samsung sticka på 400Mhz cas 2.5. Kör dem i 333Mhz cas2.
Abit KD7
jag får 13855 poäng oklockat, känns som jag borde få mer.
Har testat att följa arne ankas 3dmark guide och fixa lite inställningar i bios, hittade inte alla alternativt finns inte alla på mitt mobo men de hjälpte inte poängen utan den vart istället bara lägre.
Kör med senaste catalyst drivarna och senaste 4in1 drivarna.
Vad kan problemet vara?
Sedan upptäckte jag en annan sak oxå, innan jag bytte till mitt 9800pro så körde jag med ett gf4, då hade jag prollen lite klockad oxå men när jag bytte till 9800 så klarade inte burken av att köra 3dmark utan att hänga sig... Funkar fint efter att jag klockat ner. Kan det kanske vara så att nätagget inte hänger med?
Har ju endel i burken.
Det jag skrev ovan +
3 diskar
2 cd-spelare
1 kontrolerkort
och lite neon med tillbehör
Nätagget är på 350W och följde med mitt chassi, ColorCase air, antar att det inte är något höjdar nätagg.
April 4, 2003
minnena lär sega ner datorn i övrigt, är ditt 9800prokort av märkat saphire ska du nog kolla om du fårr en 128bitsvariant precis som ajin sa. Sedan så kollar du så att diskarna sitter rätt, det rekomenderas att systemdisken är master och att den inte är i PIO läge. (kollar du i enhetshanteraren)
1 Guest(s)