November 8, 2003
som jag skrev i mitt första inlägg så är det ett ASUS, mitt problem är att det knappt går att dra upp något alls!, jag hade föru ett mx 460 som gick att klocka MYCKET.
Mina minnen nu kan jag kanske höja max till 620 (600 orginal). Coren går att höja ca 30 mhz, men jag tycker att detta är för lite. Asus smartdoctor påstår att mitt mobo levererar en ojämn spännig på 3,3v, men detta måste vara en bugg eftersom den enligt smarrdoctor ligger på 1,5v, och enligt speedfan är helt ok.
Sen så finns det ju kylflänsar på minnena, dock bara på en sida. Men temperaturen borde väll inte vara flaskhalsen här?, smartdoctor säger att dom är ca 40'C, och det ska väll inte vara för varmt?
January 13, 2004
Inte för jag överklockar mycket (kör med passivkylning) men kör med 526MHz core och 310 på minnerna. Kör jag mer på minnerna så går det inte att spela, den passiva kylning ligger strax ovanför så dom får ingen bra kylning. Men det har jag tänkt att ändra på....
Ser att du inte kan överklocka så mycket mer än mig trots din aktva kylning. Vad har du för temp? Min ligger på ca 52 C.
November 8, 2003
Wolfman_00 wrote: Inte för jag överklockar mycket (kör med passivkylning) men kör med 526MHz core och 310 på minnerna. Kör jag mer på minnerna så går det inte att spela, den passiva kylning ligger strax ovanför så dom får ingen bra kylning. Men det har jag tänkt att ändra på....
Ser att du inte kan överklocka så mycket mer än mig trots din aktva kylning. Vad har du för temp? Min ligger på ca 52 C.
Mina temps ligger ligger ganska bra, runt 40 efter en stunds spelande (enligt smartdoctor)
February 8, 2004
February 3, 2003
1 Guest(s)