February 25, 2004
Min bror klagade på att hans dator startar om stup i kvarten.. så efter lite undersökande upptäckte jag att CPU-tempen vid belastning direkt går upp till 70 grader (den är oklockad). Den idlar på 58-59 grader. Jag vet att Prescott blir lite varmare än Northwood men detta känns extremt. Man hör hur fläktarna varvar upp direkt när man gör något. Det är en OEM-dator från Fujitsu-Siemens (Prescott 3.2, 1024MB DDR, 250GB HD, moderkort Fujitsu-Siemens D-1826D med Intel i915P, ATI X600Pro). Givetvis är den plomberad 😡 så jag kan inte kika efter damm eller liknande. Den är ca 2 månader gammal.
BIOS:et är oerhört begränsat. Man kan inte överklocka och inte heller se nåra temperaturer där. Temperaturen har jag avläst med Everest Home edition. (http://www.lavalys.com)
Kommentarer om detta? Lämna in?
November 4, 2002
golvad wrote: Min bror klagade på att hans dator startar om stup i kvarten.. så efter lite undersökande upptäckte jag att CPU-tempen vid belastning direkt går upp till 70 grader (den är oklockad). Den idlar på 58-59 grader. Jag vet att Prescott blir lite varmare än Northwood men detta känns extremt. Man hör hur fläktarna varvar upp direkt när man gör något. Det är en OEM-dator från Fujitsu-Siemens (Prescott 3.2, 1024MB DDR, 250GB HD, moderkort Fujitsu-Siemens D-1826D med Intel i915P, ATI X600Pro). Givetvis är den plomberad 😡 så jag kan inte kika efter damm eller liknande. Den är ca 2 månader gammal.
BIOS:et är oerhört begränsat. Man kan inte överklocka och inte heller se nåra temperaturer där. Temperaturen har jag avläst med Everest Home edition. (http://www.lavalys.com)
Kommentarer om detta? Lämna in?
Det är bara att lämna in den, tyvärr brukar supporten vara väldigt slö när det gäller hem-pc. Verkar vara nåt vajsing, min prescott blir aldrig varmare än 50C vid fulload. och det är hyfsat klockad. Och det är original-kylning.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
August 15, 2004
Hmm, det var inga problem för mig att öppna min gamla Fujitsu-Siemens, la in en brännare... efter några få månader dog minnet av någon anledning... lämnade in den och fick ersatta minnen, jag nämde t.o.m att jag hade öppnat datorn för att lägga in brännare och fick som svar att det inte var några problem =>
2 Guest(s)