August 29, 2003
Någon som vet ungefär hur mycket man ska kunna få i 3dmark 01/03 med dessa grejer:
Barton 3000+
Twinmos 512mb DDR400
Hercules 9800Pro
Abit Nf7-s
Är väl det viktigaste...
Jag har haft uppe i 18000p i 3dmark01, men sen ominstallerade jag XP och har inte fått klockat högre än 16500p nånting.
Och det är i överklockat stadie.
August 29, 2003
Death On Wings wrote: Ok, då kan du ju skriva det i tråden.
Dra upp 9800pro korten en bit till och försök att dra på så höga fsb siffror du kan och sänk multipliern, ha även så låga timings du kan i den fsb.
Det står 16500 i överklockat stadie, måste jag stava ut det åt dig att D-E-T Ä-R Ö-V-E-R-K-L-O-C-K-A-T.
August 29, 2003
Death On Wings wrote: Hur ska jag veta att du din lilla rävhjärna inte hadde din xp3000 klockad till högre utan att du hadde en xp2500 som du klockade till xp3000 ? Förklara det för mig, och så förbannat otrevlig du är så kommer du inte långt på det här forumet kan ja låva dig.
Suck.. om du hade läst och låtit det sjunka in en stund så hade du förstått.
Hursomhelst så är det överklockat, och folk har sagt att jag borde kunna få 20k med mina grejer, och jag är ju inte ens i närheten.
March 11, 2003
Cinder wrote: [quote=Death On Wings]Ok, då kan du ju skriva det i tråden.
Dra upp 9800pro korten en bit till och försök att dra på så höga fsb siffror du kan och sänk multipliern, ha även så låga timings du kan i den fsb.
Det står 16500 i överklockat stadie, måste jag stava ut det åt dig att D-E-T Ä-R Ö-V-E-R-K-L-O-C-K-A-T.
Det finns ingen anledning att hålla på så där. Om du hade skrivit ut vilka frekvenser du kör processorn och grafikkortet i, redan från början, så hade kanske du fått andra svar.
August 29, 2003
Det finns ingen anledning att hålla på så där. Om du hade skrivit ut vilka frekvenser du kör processorn och grafikkortet i, redan från början, så hade kanske du fått andra svar.
Nu har vi ju ändå fortsatt diskussionen så du är lite sent ute med visheterna.
December 31, 2001
Cinder wrote: [quote=Death On Wings]Ok, Hur är det med drivrutiner till chipset,3d kortet ?
Vilka version numer kör du med ?Du har inte gjort något annat utöver ominstallation ?
Har senaste catalyst-rutinerna till grafikkortet, chipset har jag inte uppgraderat nånting.
Menar du att du inte installerat några ? I så falla har du boven där.
Edit: lyssna på denstore, man blir visare med åren.
August 29, 2003
Death On Wings wrote: [quote=Cinder][quote=Death On Wings]Ok, Hur är det med drivrutiner till chipset,3d kortet ?
Vilka version numer kör du med ?Du har inte gjort något annat utöver ominstallation ?
Har senaste catalyst-rutinerna till grafikkortet, chipset har jag inte uppgraderat nånting.
Menar du att du inte installerat några ? I så falla har du boven där.
Hmm, nog har jag dom som jag fick med datorn.
Ska väl ta mig en titt på abits hemsida efter nya drivisar.
December 31, 2001
De finns på http://www.Nvidia.com de har ju gjort kretsen du har.
2 Guest(s)