April 3, 2002
Windows XP...
Nvidia Geforce 2 GTS
Prestanda och kvalitets inställningar..
Vad ska de stå på för att få maximallt ut från det? Jag vill inte ha det snygg ellet bra kantutjämningar, jag vill bara få spelen att flyta så bra som möjligt, har en 733 Celeron @ 825mhz
Och när jag ska klocka mitt grafikkort, hur mkt vågar jag öka processor / minnes klockan?
Spelar det nån roll om de är ojämna tex P:256 M:357?
October 7, 2001
jag hade en celeron 633 som gick till 1050 ungefär sen en 700 celeron som gick över 1100 så du kan nog dra på en bra bit till
dem va orginal kylning på ... så du kan nog dra upp över 900 utan att känna dig rädd om du inte är så vann vid området så behöver du inte klocka mer...
du kommer se att det kommer flyta mycket bättre om du drar upp det den lilla extra svängen 🙂
July 1, 2003
Vad gäller hur du ska överklocka. Du får helt enkelt testa lite, öka lite, fungerar det efter du kör något spel några minuter, öka lite till. Till slut kommer det bli lustigheter på skärmen, då har du tagit lite för mycket. Då ställer du tillbaka några Mhz. Testkör gärna något krävande spel en timme eller nåt. Om det inte hakat sig eller blivit några lustigheter (glitches) på skärmen så har du hittat en punkt som antagligen är 100 % stabil. Lycka till.
April 3, 2002
Om vi säger så här då.
jag har en 733 Mhz Celeron, med orginal kylning. En qdi Advance 10 e och 256 Ram. Ingen bra dator, men duger för det jag håller på med.
Hur mycket kan jag överklocka min 733a? Vågar jag dra upp den ända till 900? utan att ora mig?
OCh vad det gäller 3D kortet, Geforce 2 GTS hur mycket vågar man överklocka? Någon som har ett tips vad man ska ställa processor och minnes frekvens på?
Tack för all hjälp!
July 1, 2003
Det finns akdrig något bra svar, för även om någon annan har fått sin cpu och grafikkort upp till en viss nivå kanske inte din klarar det även om det är samma kort och har du tur kanske ditt klarar mer. Använd därför alltid prova sig fram metoden. Öka grafik minnet först i steg om kanske 5-10 Mhz åt gången och testa i något spel. Till slut kommer du komma till en punkt där det uppträder lustigheter i grafiken och grafiken kanske låser sig. Då har du kommit till en punkt där kortet inte klarar mer, sänk minnet litegrann, sedan kan du överklocka gpun på samma sätt. Processorn får du kör samma sak med, öka lite åt gången och testa. Håll koll på tempmätaren, så det inte blir för varmt, så kommer det gå fint. Håll gärna en säkerhetsmarginal i överklockningen så att datorn inte blir ostabil. Sedan är det bästa att köra något spel i någon timme eller två. Om det inte bli något problem kommer nog datorn vara stabil och du har lyckats. Lycka till.
2 Guest(s)