November 5, 2002
Nu är det så att jag tänkt köpa en 2500+ och sänka vcore så jag får lägre effektutveckling. Måste kanske även klocka ner den lite då... Klocka ner lite är ok, men hur mycket krävs för att få skapligt låg effektutveckling?
Är det lönlöst och lika bra att satsa på en lågeffekts cpu direkt eller?
Det hela handlar om att få låg ljudnivå i ett väldigt litet chassie. Inte plats med massa kylningskomponenter...
November 5, 2002
Ctrl wrote: Varför inte köpa en XP-m då ?
Relaxia wrote: Är det lönlöst och lika bra att satsa på en lågeffekts cpu direkt eller?
__________________________________________________________________________________________________________________________
Snorch wrote: Funkar säkert nästan lika bra med en vanlig barton med låg vcore..
kör min 2500+ i som lägst 1.3v och den är inte varm direkt..
Så det finns hopp alltså? 🙂 Hur mycket har du klockat ner den då?
__________________________________________________________________________________________________________________________
ocs wrote: KÖRDE min i 1.275 innan den paja...
Pajja pga vad? För hög frekvens för spänningen eller vaddå?
March 14, 2001
Relaxia wrote: [quote=Snorch] Funkar säkert nästan lika bra med en vanlig barton med låg vcore..
Ja de finns det alla gånger.. har inte direkt prova klockat ner den nå speciellt.. lr menar du vid 1.3vcore? isf inget..
Relaxia wrote: [quote=ocs]KÖRDE min i 1.275 innan den paja...
Tvivlar på att den skulle gå sönder av för låg spänning..
February 12, 2003
Relaxia wrote: Så du menar att det är bara att köra orginal fsb o mutipel och sen bara sänka v-core...?
Och sen om det inte blir stabilt så höjs v-core eller klocka ner lite?
Hur lågt vågar en gå ner i v-core då?
Fanns nåt kul prog, kommer inte ihåg vad det hette, men finns på http://www.hasw.net, så du kan ändra spänning i windows, och göra lite tester.
Men prova dig fram försiktigt.
March 14, 2004
Snorch wrote: [quote=Relaxia][quote=Snorch] Funkar säkert nästan lika bra med en vanlig barton med låg vcore..
Ja de finns det alla gånger.. har inte direkt prova klockat ner den nå speciellt.. lr menar du vid 1.3vcore? isf inget..
Relaxia wrote: [quote=ocs]KÖRDE min i 1.275 innan den paja...
Tvivlar på att den skulle gå sönder av för låg spänning..
Hehe nej. Den kunde gå i de innan fläkten flög av o processorn blev neger
March 14, 2001
Relaxia wrote: Så du menar att det är bara att köra orginal fsb o mutipel och sen bara sänka v-core...?
Och sen om det inte blir stabilt så höjs v-core eller klocka ner lite?
Hur lågt vågar en gå ner i v-core då?
Ja körde prime stabilt i orginal hastighet med en vcore på 1.3.. sänktes under gränsen för bioset (1.4) med 8rdavcore (http://www.hasw.net)
Men kör i 1.4 bara för man inte kan sänka lägre i bioset..
Sänka i steg neråt tills den blir ostabil bara..
1 Guest(s)