June 26, 2004
Hej jag har en liten fråga.
Min dator är stabil i Prime har kört den som längst i 8 timmar utan några problem men ändå låser den sig när jag lirar spel.
Jag har en 2400+ som går på 185 * 12.5 på ett epox 8k9AI det finns inget PCI/AGP lock på modern så jag undrar om det är därför den låser sig eftersom minnena går lätt upp till 200 men det blir grafikstörningar vid 190. Men tar inte PRIME såna grejer i sitt check lr? Idle är 33 grader full load 48.
mvh tc
ps. inget lock suger! :arg:
March 11, 2003
ulka wrote: Hej jag har en liten fråga.
Min dator är stabil i Prime har kört den som längst i 8 timmar utan några problem men ändå låser den sig när jag lirar spel.
Jag har en 2400+ som går på 185 * 12.5 på ett epox 8k9AI det finns inget PCI/AGP lock på modern så jag undrar om det är därför den låser sig eftersom minnena går lätt upp till 200 men det blir grafikstörningar vid 190. Men tar inte PRIME såna grejer i sitt check lr? Idle är 33 grader full load 48.
mvh tcps. inget lock suger! :arg:
Troligare är väl i så fall att det är AGP:n går för högt, och grafikkortet inte trivs.
July 3, 2003
har du sattit tillbaka till 166 och kört?
oavsett, jag hade en sån bugg förut, har den förresten fortfarande, min 2500+ kan inte spela Q3 utan att frysa ihop, men allt annat fungerar... nån som vet varför? kan det va för att jag "lekt" med mitt graffe, vart sur och gick på det med en skruvmejsel på coren... men har ingen möjlighet att testa om de e de som e fel... 😛
June 26, 2004
Jo den funkar fint på 166 Men det är ju så himla störande när allt funkar o så låser den sig i princip bara i ett spel oxo, wolfenstein ET :cy:
Men man får väl härda ut tills det blir dax för nya komponenter, är ju lite synd när man kunde köra 13*200 stabilt om det inte vore för frånvarande AGP/PCI lås
July 3, 2003
erhm, Spill, man kan bara göra de på särskilda moderkort, och hans finns inte med, för att det är ett KT400 mobo, och de stödjer inte PCI/AGP lås.... det är nvidias kretsar som gör det bäst/mest, åtminstone vad jag vet... det finns säkert på andra krestar också, men orsaken till att det saknas ett PCI/AGP lås på just hans och mitt andra mobo, är för att de inte stödjer FSB400 officiellt, och om man då klockar, så finns ingen till PCI/AGP inställning att använda som stoppar överklockningen av PCI och AGP porten....
1 Guest(s)