September 7, 2005
Hej , undrar hur skulle man kunna overclock-a ett GeForce 4 Titanium 4400, 128 för bästa prestandan.(jag är ny inom detta ). Vanligt ligger den på 275 core , 550 memory , har lagt 590 på memory , funkade bra , men när jag tog 280 på core , började alla spel bugga , hackas , osv, btw har inte prog så jag kan see GPU temp
Tacksam för svar 🙄
February 3, 2003
Tja du överklockar tills det säger stopp. Och sedan kollar du upp den frekvensen som den är stabilast på 🙂
Om coren på kortet inte orkade 280mhz så är det nog ett av följande fel:
1. Kylaren får förlite kontakt och/eller klarar inte av att leda bort all värme och det gör att coren räknar fel och visar textur fel.
2. Att din core är en sunkig sådan och inte klarar av det
Testa med att kyla kortet lite extra, överklockning gör kortet varmare så. Annars kan du köra 275/590 om det nu är stabilt så.
Lycka till och välkommen hit 🙂
February 4, 2002
280/590 är ett väldigt dåligt klockningsresultat med Ti4400 Det borde gå en bra bit högre även med orginalkykningen Mitt eget 4400 kort är visseligen lite moddat men 3dmark går i alla fall igenom med 355/736 Och denna klockning är jag faktiskt ganska besviken över speciellt minnet
February 4, 2002
PaulSn wrote: hm...Arne Anka, förslag vad jag kan göra?
Montera en processorkylare http://www.tweakup.dk/article/116/dk/ +kylflänsar på minnena En voltmodd skulle inte heller sitta i vägen
February 4, 2002
PaulSn wrote: Ok...tack för tips , iaf vågar jag inte ta bort kylaren själv , ska fråga en vän men tack anyways 🙂
Vågar du inte ta bort kylaren själv så vågar du förmodligen inte voltmodda kortet heller Här ett exempel på voltmodd (mitt X800XT-PE)
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
February 4, 2002
PaulSn wrote: Um...jag har öppnat datorn , rensat kylarn (vågade inte mera -.-) , asså grafik kort kylarn va inte dammig , och byta kylare , det fattar jag , men vad e "voltmodda" ? 🙂
Um...och finns det ngt program som man kan se GPU temp ? hag sökt google men ser inga braa 🙄
Att voltmodda innebär att man ger både gpun och minnena mera volt än normalt Som du ser på bilderna blir man tvungen att löda lite på grafikkortet
December 15, 2002
1 Guest(s)