October 2, 2002
När jag klockar vill inte minnets hastiget hänga me FSBn på CPUn... Jag har 533 Mhz FSB på CPUn
Jag använder PC1066 kingston KVR.. Var kan jag ändra Rambussens minneshastighet till 1:1 med CPU?
När jag bootar direkt efter överklockningen bootar den som vanligt... minnet kör i 400 Mhz och CPUn kör i 533 Mhz (P4 1.8A @ 2.4B) Sen när jag startar om "säger" moderkortet System memory fail... om och om igen... Jag startar om BIOS och gör om det igen men med ett snäpp högre vcore, hon säger samma sak. Testade med 1.5 1.6 och 1.7 vcore... minnet ville ändå inte följa med upp. Sen ibland sa moderkortet: System failed due to CPU overklock. Den bör palla 2.4 Ghz.. eller hur? för den kör ju stabilt i t.o.m 1.5 vcore första booten. Bara de att om jag stänger av den bootar den inte igen... Då får jag RSa BIOS.
Jag provade att ändra RDRAM Clock frequency från Auto till x3 (Fanns x3, x4 och Auto att välja mellan). Då startade inte datorn ALLS. Jag vart tvungen att ta bort CMOS batteriet i ca 1 minut och boota sen igen.
Vad kan dessa 2 fel bero på? hänger dom ihop med varandra?
1 Guest(s)