December 29, 2002
halloj.... Mitt problem är att jag inte kan köra 200FSB i 1:1 Dual channel riktigt med min dator (se sign) för det är väldigt ostabil kan man nog säga...
Kan inte köra prime 95 för där kommer det upp ett felmeddelande och att datorn kan tvär hänga sig helt plötsligt bara...
Det längsta jag lyckats ha datorn på är ca 40 min då jag satt och spela CS
Jag har provat köra slot 1&3, 2&3 med minnena provat att skifta plats på dem och skiftat dem huller om buller utan resultat och tillslut så provade jag köra en sticka i taget och då fungerade det men det går inte köra med båda .
Jag har provat ändra Vcore ända upp till 1.850 och minnena till 2.8v VDD till 1.7 sen så ökade jag till 1.8 men efter en liten stund efter jag kom in i windows kom det stora grafikbuggar över hela skärmen så jag sket nästan på mig och stängde av datorn väldigt snabbt...
sedan startade jag datorn utan grafikbuggar (puh vad skönt) ändrade jag tillbaka till orginal inställningar...
sedan efter en stund meckande med digitaltermometer så tror jag att problemet kan bero på att NB blir för varm..
med digitaltermometern visar runt 40grader!! när jag har stoppat grejen som "undesöker" temperaturen mitt i flänsen ungefär..
och mina tempprogram säger ca 20-22grader
Så jag undrar om detta kan stämma att NB blir för varm eller är det normala grader?
har ni nå tips på vad jag kan göra för att få det att fungera?
datorn är en:
AMD Athlon XP 2500+ ASUS A7N8X Deluxe/GD rev 2.0 Corsair XMS3200LL 2x256Mb DDR Club3D 9700Pro IBM 60 Gb
March 6, 2003
Hmm. men har du bios ny verison ? men nu din står verison 1006 ?
prova ta den
verison 1007
May 8, 2003
Inte alls omöjligt att NB blir för varm. Vet inte vad A7N8X har för kylning på den, men det är ju klart tänkbart. 40 grader är lite i överkant, men inte kritiskt på något sätt.
Vad kör du för timings på minnena?
Är cpu låst? Om inte, testa dra ner multipeln ordentligt för att se om det är den eller mobo/minne som inte vill vara med och leka.
1 Guest(s)