March 18, 2004
Precis som topic säger så har jag problem med att öka spänningen till allting på mobot. CPU, minnen, ja allt. Ingenting går att höja. Minsta lilla resulterar i ambulansljud och restet cmos som följd.
Det skulle vara kul om nån vet vad som är felet, man kanske måste enabla nåt i bios för att allt ska stämma?
För er som inte orkar läsa signaturen handlar det om ett Abit AV8 🙂
*Luxh vill klocka och komma högre* 😎
March 18, 2004
Jo det finns faktist ett nyare bios på Abits hemsida, men jag vet inte om jag vågar flasha, har aldrig gjort det förut...
Tänk om allt skiter sig? Vad gör jag då?
Men annars är det en reset cmos innan flash eller? Så inget ligger överklockat. Iofs finns det väl instruktioner på abits hemsida och i manulen...
Jag tycker dock att det borde gå att höja spänningen utan att flasha. Det måste ju gå :arg:
Tack för svaret iaf 🙂
February 12, 2003
Luxh wrote: Jo det finns faktist ett nyare bios på Abits hemsida, men jag vet inte om jag vågar flasha, har aldrig gjort det förut...
Tänk om allt skiter sig? Vad gör jag då?
Men annars är det en reset cmos innan flash eller? Så inget ligger överklockat. Iofs finns det väl instruktioner på abits hemsida och i manulen...Jag tycker dock att det borde gå att höja spänningen utan att flasha. Det måste ju gå :arg:
Tack för svaret iaf 🙂
Inte svårt alls att flasha, skriv upp det du ska skriva i kommandopromten på en lapp, så löser det sig. Det ska mycket till om det inte ska funka. 😉
2 Guest(s)