October 23, 2003
hej,, jag har satt i min nya Barton 2500,men när jag sätter den på 2.167 eller 2,2 ghz så startar den utan problem, men när jag är i Windows och ska starta om, så avslutas allt som vanligt,men sen vill den inte starta upp,, men bryter jag strömen o startar om, så går det:varför är det så,,jag har FSB 168 o multiplern på 13,, tempen ligger på ca 35C när jag kör 3dmark,,men varför måste jag bryta strömen helt???? tacksam för alla svar!!!. NoOb GiRl
April 7, 2002
Det kan va att du behöver öka spänningen på din cpu något...
Kan vara så att du har en så kallad Watchdog som framkallar detta fenomen.
kolla länken.
http://english.aopen.com.tw/te.....tchdog.htm
När du startar datorn är den kall eller ja rumstempererad...
Då går uppstarten förbi din watchdog. När datorn sedan är lite varmare så får den problem med hunden igen. Alltså startar den inte....
Kan bero på detta, kan funka öka spänningen till cpun lite
Eller så är jag bara helt fel ute.
July 1, 2003
När man startar om datorn är ju vissa saker redan inlästa, vilket de inte är vid en "nystart". Någon inställning som ligger kvar verkar stoppa dig från att starta om datorn. Jag skulle kolla BIOS-inställningarna noggrant och se i fall det finns någon inställning, typ ovanstående Watchdog, eller någon annan moderkort "feature" som kan tänkas störa. Jag antar att problemen bara uppstår när det är överklockat? Se till att lägga in senaste BIOSen på kortet.
2 Guest(s)