April 21, 2003
är ny inom oc och tänkte clocka min gamla amd athlon 900 mhz. ändrade multipeln till 10 och nu arbetar den stabilt i ca 1ghz.
men fsb-n verkar skötas automatiskt av mobo (redstorm overclocking). man väljer den i menyn, väljer yes sen kör den automatiskt. ngn som vet hur jag kan kringgå den? mobo är soltek kav 75
April 21, 2003
jag kan välja mellan följande alternativ i menyn:
redstorm overclockning (press enter) [uppger 111!]
auto detect dimm/pci clock (disabled)
spread spectrum modulated (disabled)
cpu host/pci clock (+10 mhz)
cpu voltage regulator (default) [är annars 1.79v]
det konstiga är att den anger att fsb-n nya frekvens är 111. med multipeln i 10 bör processorn köra i 1,11ghz men den kör i 990 mhz. clockar den ner sig själv eller?
September 19, 2002
Har för mig att min polare har ett sånt mobo i sin gamla duronburk han kör som server. Han kunde aldrig klocka mer än 100mhz tror jag det var, och det visade sig bero på att soltek tydligen byggt in spärrar i bios så att man inte ska kunna klocka mer än så. Tror det var 100mhz, men jag är inte säker. På den tiden provade vi med 4st olika prollar, både duron & thunderbird, men 100mhz var tamej max. I min burk (abit kt7a-raid) gick alla prollarna upp minst 200mhz. Vi provade med allt vi kunde hitta... Men 100mhz(eller vad det nu var) var max.
1 Guest(s)