Jag har klockat försökt att klocka min AMD, allt gå jätte bra men när jag kommer in i win så har jag ingen mus. Nån som har haft samma problem förut, jag vill ha hjälp med det för att jag vill pressa max ur min prolle.
Jag har ett liknande problem.. men det är rätt komiskt faktiskt.. Jag kör min P3 700@966Mhz och har en USB Logitech MouseMan Wheel. Den funkar perfekt tills jag klockar ner prollen till orginal hastighet.. då finns det ingen muspekare! 😀
jag har ingen aning om varför detta händer och det stör mig inte eftersom jag alltid kör den klockad. Men det är VÖLDIGT mysko!
Tekniknörd som gillar att träna.
Ja om du kör i PS/2 porten så se bara till att du använder dig av PS/2 rate så att du kan höja uppdaterings frekvensen på musen!
May 24, 2001
Hmm men jag vet inte om det är det som är felet, har testat med en annan mus som går på PS2 men det funkar inte heller, får inte ens upp en pekare på skärmen, men allt annat funkar hur bra som helst, har kört den över 1400 men det går lite till.
Vad är PS2 Rate och hur använder man det?
PS/2 Rate är ett program som kan höja din uppdaterings frekvens på musen. En PS/2 mus har en orginal uppdaterings frekvens på 40Hz och en USB mus har 120Hz som orginal. Vid 40Hz rör sig musen mycket hackigt på skärmen inte alls lika smidigt som med en USB mus. Med PS/2 rate kan du ställa upp frekvensen ända till 200Hz för att få precisare rörelse med musen!
2 Guest(s)