March 12, 2003
Jag har en XP2000+ och ett MSI KT4V modekort
Har en coolermaster cpu fläkt som ska klara en xp2200+
Har också 2 st chassi fläktar som blåser in och har lådan öppen
problemet är att datorn visar att den ligger på 70 grader i idel tycker jag personligen e ganska mycket 😀
har någon något tips hur jag kan lösa detta problemet eller är det ny kylning som gäller?
February 24, 2003
Jag tycker du skall ta av fläkten, torka rent, lägga på ett nytt lagom tunnt lager kylpasta och se vad du får för temp. Är du osäker kan du alltid be någon vän som är duktig och har gjort det förrut. Din temp bör ligga runt 45-50gr med den processorn och den fläkten. Är det fortfarande likadant efter bör du kanske köpa ny fläkt.
.Morpheus
May 27, 2002
silke wrote: 😮
Då är cpun så varm att moderkakan stänger ner för att det inte ska gå sönder. sitter flänsen på ordentligt?
p4or klockar ner sig i hastighet istället för att datorn stängs av 😛
Det gör AMD med om man har ett modekort som stödjer det!
Min gör det tex!!!
I övrigt...Winden så får du nog verkligen kolla din kylning...låter som den behöver det!!!
March 12, 2003
Swartz wrote: [quote=silke]:o
Då är cpun så varm att moderkakan stänger ner för att det inte ska gå sönder. sitter flänsen på ordentligt?
p4or klockar ner sig i hastighet istället för att datorn stängs av 😛
Det gör AMD med om man har ett modekort som stödjer det!
Min gör det tex!!!
I övrigt...Winden så får du nog verkligen kolla din kylning...låter som den behöver det!!!
du säger det =)
February 24, 2003
Winden wrote: jo får jhu hoppas det kan hjälpa
satt o kollade lite precis på det och kom fram till att kylflänsen är inte direkt varm..inte 70-80 grader iallafall...kan ta den utan problem.
det måste jhu visa att den inte kan ligga på ordentligt..eller att biosen e helt knasig
Installera Motherboard Monitor eller Speedfan för att se vad tempen visar där. Kan juh vara så att BIOS måste uppdateras eller att den helt enkelt börjar ge upp.
.Morpheus
March 12, 2003
.Morpheus wrote: [quote=Winden]jo får jhu hoppas det kan hjälpa
satt o kollade lite precis på det och kom fram till att kylflänsen är inte direkt varm..inte 70-80 grader iallafall...kan ta den utan problem.
det måste jhu visa att den inte kan ligga på ordentligt..eller att biosen e helt knasig
Installera Motherboard Monitor eller Speedfan för att se vad tempen visar där. Kan juh vara så att BIOS måste uppdateras eller att den helt enkelt börjar ge upp.
.Morpheus
ge upp borde den inte göra för den är hyffsat ny..ca 3-4 månader
1 Guest(s)