November 2, 2002
Oki detta är mina grejer:
AMD Athlon 1800
512mb 2700 Samsung
Geforce 4200 128mb
Epox 8k5a2+ moderkort
Jag försöker låsa upp processorn och nu har jag försökt göra det ca 10-15 gånger. De flesta fall funkar inte alls och processorn ställer sig på 11x (original är 11.5) och i bios ställer den sig på Auto. Dock har det hänt att några gånger kan jag välja mellan 11, 11.5, 12 samt 6x multiplier?!?! jag har fyllt groparna med vaxkrita och köpt sådan silverpaint från Clas Ohlson.
Detta har jag gjort om, fyllt i mera och testat i väldigt många varianter t.ex. sätta dit på frihand eller med hjälp av tejp. Jag har även lånat en multimeter och mätt motståndet och det har legat under 1ohm över bryggorna men av någon knasig anledning har jag fått värden på ca 150ohm mellan?!?! bryggorna.
Det värsta är att förut har den gått tillbaka och funkat som original när jag gjort rent runt L1bryggorna men nu senaste gången jag gjorde rent och testade så startar den på som en athlon 1700 och vägrar att gå som 1800!!!!!
Tacksam för hjälp då mitt mål är att sänka multiplierna till ungefär 9x och höja FSB:n till 180 eller mer
edit: glömde skriva vilket moderkort
November 2, 2002
Tja sist jag kollade så är vax inte särskilt ledande.
Därefter har jag målat med silverfärgen..
precis som denna beskrivning
http://www.nvnews.net/articles.....ge_2.shtml
1 Guest(s)