January 10, 2004
Läste tråden om chassi temp på våren.
Så jag startade speedfan och såg att CPU temp låg på 61'c och chassitemp på 38'c hade spelat för 20min sen.
(cpu brukar ligga på 56-58max direkt efter spel).
Tänkte kolla hur varm den blev med torture test i prime 95 men detta kom upp.
http://upload.stormaz.servebee.....me95w.jpeg
Vad är det för fel?
January 10, 2004
December 31, 2001
AMD_XP wrote: Har provat starta flera gånger men samma prob.
Den räknar ju aldrig fel i spel mm.
Spel belastar inte processorn på samma sätt,
Så som du har klockat nu är den inte stabil för ett sketet öre.
Gör om hela skiten och börja dra upp fsb till max och sen ökar du multiplier efter det och INTE båda samtidigt så att du vet vart max gränsen går.
Tar det stopp så höjjer du spänningen 1-2 snäpp i taget.
När du når max hastighet ( när du inte kommer mer hur mycket spänning du än matar på) så kan du dra ner spänningen och leta upp vilken spänningen du kan köra stabilt just på den klockfrekvensen du har nu.
January 10, 2004
January 10, 2004
February 16, 2004
Death On Wings wrote: Jag kan inte köra min processor stabilt i 2500 mhz längre vilken vcore jag krämar på.
Det är månag som har upplevt samma sak, kör man grejjerna hårdare än va de är tillför så slit de snabbare oxå.
Kan hända de slits snabbare men finns nog inget som heter elektroniskt slitage.
December 31, 2001
Kossirion är när du blandar 2 metaler
oxidering blir belägning på en metal.
Alla elektroniska kretskar slits, de slits mycket snabbare om du matar dem med mer spänning än va de är gjorda för.
Därför sliter man på dem snabbare när man matar med högre spänning och det blir så kallad elektronisk slitage på kretsen. hur annars ska man kunna slita ut en krets i förtid ?
February 3, 2003
Hänger inte alls med prime95 heller...Min dator e 100% stabil i 3200+ (200*11) i 1,575V. har kört Sisoft, 3dmark, haft datorn igång i en dag och kört Folding hela tiden, samt testat egna bench program. Men inte fan säger den i prime95 att den är stabil. Får typ samma fel...Idiotiskt
March 5, 2002
LorD_Kvadd wrote: Hänger inte alls med prime95 heller...Min dator e 100% stabil i 3200+ (200*11) i 1,575V. har kört Sisoft, 3dmark, haft datorn igång i en dag och kört Folding hela tiden, samt testat egna bench program. Men inte fan säger den i prime95 att den är stabil. Får typ samma fel...Idiotiskt
Okej. 100% stabil och 100% användbar är två olika saker. Din dator är tydligen 100% användbar, men knappast 100% stabil. Blir det fel i prime95, och det inte är fel på minnet, så räknar processorn fel. That's it.
January 10, 2004
LorD_Kvadd wrote: Hänger inte alls med prime95 heller...Min dator e 100% stabil i 3200+ (200*11) i 1,575V. har kört Sisoft, 3dmark, haft datorn igång i en dag och kört Folding hela tiden, samt testat egna bench program. Men inte fan säger den i prime95 att den är stabil. Får typ samma fel...Idiotiskt
Vill bara säga att 1,65v är standard
February 16, 2004
Death On Wings wrote: Kossirion är när du blandar 2 metaler
oxidering blir belägning på en metal.Alla elektroniska kretskar slits, de slits mycket snabbare om du matar dem med mer spänning än va de är gjorda för.
Därför sliter man på dem snabbare när man matar med högre spänning och det blir så kallad elektronisk slitage på kretsen. hur annars ska man kunna slita ut en krets i förtid ?
Jo kom på det nu när du säger det om spänning men har inte hört att man skulle få problem med kretsar men kanske inte är så vanligt att köra dem på annan spänning än det de är gjorda för.
Kom på det glödlampor är ett bra tecken ju högre spänning desto kortare livstid.
1 Guest(s)