June 12, 2003
Jag köpte nyligen en B2500 och nu har jag klockat upp den till 3200. Jag hade först problem med att köra cpu´n stabilt när min volt låg på 1.65v Men det fixade sig när jag ökade volten till 1.70v.
Enligt "Sandra 2004´s" burnwizard så kör min cpu i maxxat läge 1.62v på 70-72watt. Även fast jag ställt in i bios att processorn ska köra 1.70v
En annan konstig sak som hör ihop är att processorn bara kom upp till 1.60v när jag körde på 1.65 i bios.
Så efter denna roman vill jag nu fråga om någon vet hur jag ska kunna öka Volten på rätt sätt. Man måste juh klocka lite mer
--------------------
My stats--- Nforce2 EP-8RDA3+ (nytt bios), B2500 @ 2200Mhz. Twinmos Twister 512Mb 400Mhz C2. osv...[/b]
June 12, 2003
Jag börjar undra om man gör nått fel. Jag ökade volten ännu mer men enligt sandra så ligger prollen fortfarande på 1.62v , jag har provat starta 11.5x200 nu och det går så länge jag ställer in att v är 1.825 i bios. Men dock kommer jag inte längre än att det hänger sig när jag startat sandra.
ok, just for the fun of it...
Vill någon berätta exakt hur jag ökar "CPU-volten" i bios ? Börjar kännas som att jag gör nått fel.
"Edit"
Bör man oroa sig för att inte övervolta prollen ? Hur långt ska man testa. Fan vissa kör med över 2v. Finns det några saker man bör tänka på innan man testar volta cpu´n mer?
May 8, 2003
Awe-Psi wrote: Vill någon berätta exakt hur jag ökar "CPU-volten" i bios ? Börjar kännas som att jag gör nått fel.
Power BIOS Features -> CPU Voltage Regulator (borde heta liknande som på mitt 8rda ialf). Tänkbart att det heter något med vcore också.
Det är rätt svårt att missa, så jag tror nog du gjort rätt. Om inte Sandra vill starta så kan du testa motherboard monitor, man får spänningen där också.
Awe-Psi wrote: Bör man oroa sig för att inte övervolta prollen ? Hur långt ska man testa. Fan vissa kör med över 2v. Finns det några saker man bör tänka på innan man testar volta cpu´n mer?
Det hänger på temperaturen framförallt. Tempen går upp ganska snabbt när man höjer spänningen. Över 2V så ska det nog vara vatten eller kompressor 🙂
October 18, 2002
har också ett epox8rda3+, när jag ställer vcore på 1.75 så ställer den sig på 1.72, ganska irreterande, så det kan nog mycket väl vara den felande länken.
July 3, 2003
okej, vill bara säga till er som kanske inte tänkt på det att det är möjligt att skit-sisoftware visar fel!
den visar helt fel på tempen i mitt sys, och den säger att mitt graffes fan som är kopplat till casfan-connectorn, är min cpufan, vilket är HELT fel!
kolla med nåt annat progg...! 😛
1 Guest(s)