July 18, 2002
Hej, jag har som sakt en xp 2100+ och är klockat, men jag kan inte nå 1900mhz utan att jag får någon slags blue screen lr något. Jag har 143 fsb och 13 på multipeln. Jag kan typ inte ändra multipeln, är det låst lr? spelar ingen roll om jag höjer den lr så. Sen undrar jag om man kan klocka minnena lr något så att jag kan klocka min cpu mer :bok:
(sen undrar jag vad "Graphics Aperture Size [64MB]" är för något i bios?)
(har så default, ska man itne ha 128 eftersom mitt gfx har 128MB ram eller vad?)
May 21, 2002
har tyvärr inget svar ang processorn 😕
men däremot vad gäller AGP size så ska den vara hälften av ditt RAM minne det har inget att göra med var grafikkortet har.
t ex har du 256 mb ram ska den vara 128. har du 512 som du nu har så ska den vara på 256.
hoppas det hjälpte lite 🙂
October 15, 2001
memmex wrote: Hej, jag har som sakt en xp 2100+ och är klockat, men jag kan inte nå 1900mhz utan att jag får någon slags blue screen lr något. Jag har 143 fsb och 13 på multipeln. Jag kan typ inte ändra multipeln, är det låst lr? spelar ingen roll om jag höjer den lr så. Sen undrar jag om man kan klocka minnena lr något så att jag kan klocka min cpu mer
Om du inte låst upp din XP så är den låst. Då spelar det ingen roll vad du sätter multipeln på i Bios den går till orginal i alla fall. Om du tror att det är minnet som gör att du inte kan klocka högre så sätt ner det till 133 (2100) från 166 (2700). Se till att inte ha grafikortet överclokat innnan du vet max på din prolle.
December 31, 2001
jag har exakt samma problem med min xp2100
med mitt Abit kx7-333 moderkort med original pc 2700 ddram..
jag ska testa att dra ner till 133 mhz på minnena när jag kommer hem från skolan..... men jag kommer till där windows xp ska börja ladda där blir det bara svart... jag botar stabilt i 1820 mhz med 1.80v v-core och 2.75 v på minnena.... några mer förslag man kan göra ???
February 4, 2002
Death On Wings wrote: jag har exakt samma problem med min xp2100
med mitt Abit kx7-333 moderkort med original pc 2700 ddram..
jag ska testa att dra ner till 133 mhz på minnena när jag kommer hem från skolan..... men jag kommer till där windows xp ska börja ladda där blir det bara svart... jag botar stabilt i 1820 mhz med 1.80v v-core och 2.75 v på minnena.... några mer förslag man kan göra ???
Prova att dra upp vcore lite mera 1.8 är ju ingenting Hålla koll på tempen kan va bra
1 Guest(s)