December 2, 2007
Köpte detta kittet ifrån specialtech.co.uk och när jag skulle börja med läckage test så väsnas pumpen som bara den, det surrar typ. Är detta normalt för denna pumpen? Läste recensioner där dom inte klagade, har dock sett några andra användare med samma problem. Är det måndagsexemplar jag har fått eller? Lite bökigt att reklamera när man köpt ifrån Storbrittanien.
Tacksam för svar.
January 17, 2004
ändras ljudet ifall du håller i den?(dvs pumpens vibrationer leder ut i chassi?)
vet du vad det är för pump i behållaren? fast är säkert impellern/rotorn som glappar eller vibbrerar...
har en ehiem 1048 själv, och var då mycket jobb o försöka få den tyst innan jag limmade hela impellern ihop... men din är ju gjord för datorbruk så borde ju vara så från fabrik.... går säkert inte o öppna...
December 2, 2007
Har vänt den åt alla håll som går men det ger ingen effekt på ljudet. Man känner skillnaden på vibrationerna i den när jag monterat den i chassit då det är skittight, fick skruva bort 2 poppnitar för att den skulle få plats. Ska kontakta Specialtech eller XSPC för en ny. Så himmla tråkigt med fraktkostnaderna som ligger på runt 300 kr men tack för svaren iaf.
Pumpen är en XSPC X20 750 12v
1 Guest(s)