March 18, 2003
Hej
Detta problem fanns inte innan jag skaffade nytt moderkort, minne och ny processor. Problemet är nämligen som såhär:
När jag överklockar mitt grafikkort minsta lilla så ger det ungefär 1/3 av den prestandan jag hade innan, vad kan detta bero på? Jag gör på precis samma sätt när jag överklockar, någon som vet vad det kan bero på?
DFI Lanparty UT nf3
Athlon 64 3000+
ADATA PC4000 512 VITESTA
Geforce FX 5600
Tacksam för svar!
June 26, 2004
Nä låter väldigt mystiskt, fattar inte rikigt vad du menar om ordningen, radera bara bort de gammla ordentligt innan du lirar på med nya.
finns program för sånt tex http://downloads.guru3d.com/do.....hp?det=745
March 18, 2003
Det var att ur prestanda-synpunkt så skulle man installera drivrutinerna i en viss ordning, men det orkar jag inte bry mig om 😉
Men det känns ändå onödigt att göra det, jag tvivlar nämligen på att det hjälper, det kanske helt enkelt inte går att överklocka mitt grafikkort med nyaste ForceWare, men jag skulle tycka att någon annan borde ha påpekat det isåfall 🙁
Jag stör mig något så fruktansvärt 🙁
August 16, 2002
HomeBurneR wrote: Om vi säger att jag installerar om drivrutinerna för kortet, då gör det väl inget att installera dem sist?
Jag har nämligen fått råd att installera dem i en särskild ordning.
du måste iaf installera graffedrivisarna efter chipsetdrivisarna... annars fungerar det inte
2 Guest(s)