June 10, 2005
Kort o gott...är detta möjligt? Jag har ett 9800 pro & kommer om några dagar att ha en processorfläkt som klarar processorer upp till 3000+, kan jag på något sätt modda och fixa så att jag kan kyla ner grafikkortet med denna fläkt?
Eller något annat kanske?
Och nu när jag ändå öppnar en tråd.. Det finns bara 3 uttag till "fans" på mitt moderkort, men hur gör jag om jag vill ha fler än dessa tre fläktar inkopplade?
December 27, 2003
Om du lyckas fästa kylflänsen så ska det väl gå bra.
Och om du vill ha flera 3-pins kontakter kan du köpa en sån här: http://www.zalman.co.kr/eng/pr.....8;code=017
June 10, 2005
May 12, 2001
Det beror ju på var du bor... 🙂
Antar att det är en sådan här som menas? Gtek.
June 10, 2005
mattan wrote: Det beror ju på var du bor... 🙂
Antar att det är en sådan här som menas? Gtek.
Jaa!!
Har skitföretag som Claes Ohlsson & Hobbex sådana grejjer?
August 14, 2001
Tror företag som Clas Ohlson har i alla fall, Kjell och Company har.
Dock får du ju ingen kontroll på flktarna om du kopplar de så, inga vartal eller så.
Ett annat alternativ är väl att köpa en fläkkontroller, eller bygga, då kan du både koppla in fler, och kontrollera varvtalen på de du kopplar in.
June 10, 2005
Frisk wrote: Tror företag som Clas Ohlson har i alla fall, Kjell och Company har.
Dock får du ju ingen kontroll på flktarna om du kopplar de så, inga vartal eller så.
Ett annat alternativ är väl att köpa en fläkkontroller, eller bygga, då kan du både koppla in fler, och kontrollera varvtalen på de du kopplar in.
Fläktarna kopplas mot små 3-pins (som finns på moderkortet), inte de stora 4-pins som används för alla hårdvarorna i burken, eller? En kompis säger att de nya fläktarna använder 4-pins...stämmer det?
December 27, 2003
C-J... wrote: [quote=Frisk]Tror företag som Clas Ohlson har i alla fall, Kjell och Company har.
Fläktarna kopplas mot små 3-pins (som finns på moderkortet), inte de stora 4-pins som används för alla hårdvarorna i burken, eller? En kompis säger att de nya fläktarna använder 4-pins...stämmer det?
beror ju helt på vad man köper för fläkt! Vissa drivs direkt på 4-pins, andra har kvar sina 3-pin
Om du köper en sån där Zalman multiconnector får du med två 3-pin 12V och 2 3-pin 5V.
Så om du kör på 5V går fläktarna inte på full hastighet
June 10, 2005
Xenomorphed wrote: [quote=C-J...][quote=Frisk]Tror företag som Clas Ohlson har i alla fall, Kjell och Company har.
beror ju helt på vad man köper för fläkt! Vissa drivs direkt på 4-pins, andra har kvar sina 3-pin
Om du köper en sån där Zalman multiconnector får du med två 3-pin 12V och 2 3-pin 5V.
Så om du kör på 5V går fläktarna inte på full hastighet
Jag kan inte hitta en connector som ger 3-pins någonstans, förutom på nätsajter där jag är tvungen att punga ut för frakt för en vara som kostar 25 spänn....oerhört frustrerande!!
Claes Ohlsson hade ingen vad jag såg, vad mer finns?
1 Guest(s)