processorn VÄGRAR överklocka längre|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
processorn VÄGRAR överklocka längre
Grejsimojs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 192
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 23, 2008 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Har problem med överklockningen på min dator, som alltid funkat bra förut. Installerade vista för ett tag sen och det funkade fint, men sen när jag skulle överklocka processorn så ville den helt enkelt inte, hur jag än gjorde med volt o.s.v så startade den bara om och återställde inställningarna varje gång efter att BIOS bilden kom upp.

Testade att ta ur ljudkortet och använda moderkortets interna istället, och då funkade det fint. Tänkte att det borde haft med nätaggregatet att göra.

Här kommer problemet iallafall: 😛 Ominstallerade till xp igår och nu är det samma problem igen, bara att nu fungerar det inte hur mycket saker jag än kopplar ur! Har tagit bort ljudkortet, alla fläktar och till och med en utav hårddiskarna, men processorn vill fortfarande inte överklockas. Går inte ens att höja den med en enda mhz utan att den startar om :cy:

Har E6550, Gigabyte GA-P35-D3SR och 2 GBCorsair XMS2 PC 5400.

Har kunnat klocka den till 3.2 ghz och allt har funkat fint förut. Hjälp med detta vore wonderful!

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1209040
November 23, 2008 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Din ljudkort drar kanske 10w max mao dess strömförbrukning är helt ovidkommande för klockningen. Det är snarare dina minnen. Vettiga PC6400 lr högre är billiga idag.

Grejsimojs
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 192
1209056
November 23, 2008 - 10:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Men skulle dom gått sönder eller något isåfall? Dom fungerade ju bara för några dagar sen 😕

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 38
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL