December 11, 2007
Tjo alla entusiaster! 🙂
Jag har ett problem med min dator som nu ska bli server. Processorn är en AMD Athlon XP 2400+ som då går på ett moderkort med Socket A.
Processorn ska normalt gå i 2000Mhz men av någon anledning så är den inställd på 1500Mhz i BIOS. Självklart har jag försökt ändra tillbaka till 2000Mhz men då vägrar datorn boota och är där tvungen att ställa tillbaka till 1500Mhz.
Inställningarna ser ut som följande: (Har ingen aning om det är nödvändig information)
Vcore: 1,65V
Multiplier: 15x
Bus Speed: 100Mhz
Rated FSB: 200Mhz
Felet är att jag inte kan ställa upp "Bus Speed" till 133Mhz. Kan även nämna att vid "Bus Speed" 133Mhz så är inställningarna exakt med vad konstruktionsinställningarna ska vara.
Någon som har någon idé på vad som kan vara fel?
December 11, 2007
Nu är det nog bäst du förklarar för mig 😀
Förstår ungefär...hälften.
Jag har pillat med frekvensen på mina minnen, jag har satt dem från 333Mhz till 266Mhz och då försökt klocka processorn till rätt hastighet dvs. 2000Mhz utan något resultat.
Jag har ingen aning hur man ändrar FSB om det nu är det som måste göras, förstår inte riktigt vad du menar med att minnena vill jobba i 233Mhz när de är på 200Mhz...sen cas har jag för mig är "Cas Latency" men kan man ändra den då?
Shit asså...:)
2 Guest(s)