October 24, 2002
November 25, 2002
October 7, 2002
Allmoge-conny wrote: Jag har ett Asus V7100, klockar 223/214 med riva tuner, har sett andra på internet som har minnet på ca 225. Tror mitt kort låg på 175/166 orginal.
Med tanke på att mitt kort är 175/143 original så är det (procentuellt) nästan lika bra som de du sett, och bättre än ditt. Dessutom är kortet ett NoName-kort, så jag kan väl egentligen inte vänta mig jättemycket... 😉
October 7, 2002
ld1999 wrote: Varför skaffar du inte ett nytt kort ditt g2mx200 måste vara en j*vla flaskhals i din dator. Har du inte råd med ett spliternytt så kan jag rekommendera g3ti200.
1) Jag är inte riktigt en total spelfantast. Andra delar av datoranvändandet är viktigare tycker jag.
2) De spel jag föredrar är simulatorer (typ Sim City mfl) och strategispel - med dem är ofta en snabb skärmuppdatering inte lika nödvändig som i fps-spel.
3) Jag är student, och jag vill inte lägga ut "mycket" pengar på ett nytt grafikkort just nu pga jag inte har "mycket" pengar överhuvudtaget just nu.
4) Jag vill absolut inte ha ett kort som höjer ljudvolymen på datorn extremt. Alltså är ett fläktlöst kort ett stort plus.
5) Min skärm kör inte i mer än 1024x768, så extremprestanda är inte nödvändigt.
6) Tänkte köpa ett Radeon 9x00 när de dyker upp på begagnatmarknaden hyfsat billigt, då får jag ett kort som inte bara är dx8 utan även dx9. (ja, jag vet det är fläkt på dem, menmen...).
7) Har du ett Ti200, som jag kan få billigt, så slår jag iofs gärna till! 😉
June 27, 2002
October 7, 2002
ld1999 wrote: Ett g3ti200 64mb kostar ofta någonstans omkring 800-900kr och om det är någon fläkt på den så är det inga problem att ta bort den (om man nu inte vill klocka det förstås). Annars kan ju ett g4mx4x0 vara ett alternativ om du inte spelar så krävande spel.
Min smärtgräns för ett gf3 ligger väl ungefär på en femhundring - så bra är ändå inte de korten jämfört med ett 9500.
Ett GF4MX är överhuvudtaget inte aktuellt.
1) Det är i princip bara ett "snabbt GF2", GF3 klarar mer ny teknik (DX8) och har ändå motsvarande prestanda...
2) TV-ut-chippet på GF4 är propietärt, dvs Nvidia har inte släppt specifikationer på det.
Eftersom nästa dator jag köper förmodligen kommer köra på den Windows-licens jag kör nu, kommer datorn jag har att pensioneras till en Linuxinstallation då förmodligen. Kan vara dumt med saker som det inte finns chans att hitta bra drivrutiner till då...
1 Guest(s)